اهداف حوزوی را در خدمات خود مد نظر داشته باشید

اهداف حوزوی را در خدمات خود مد نظر داشته باشید


مسئولین باید بودجه های مرکز خدمات را بدون تعلل واریز کنند تا این مرکز حوزوی بتواند خدمات بهتر و شایسته ای را به طلاب ارائه کند و امیدواریم با انتخاب شما جهش خوبی در برنامه ها و فعالیت های مرکز خدمات صورت گیرد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت طاهره صدیقه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمودند: راه اندازی مرکز خدمات حوزه های علمیه کار ارزشمندی بود که خوشبختانه با آغاز به کار شما در مرکز خدمات حوزه های علمیه این فعالیت ها رونق بیشتری گرفته است.
 ایشان تصریح کرد: متاسفانه در گذشته طلاب نسبت به آینده خود وضع روشنی را تصور نمی کردند؛ اما با فعالیت مرکز خدمات حوزه نگرانی طلاب نسبت به آینده شان کم تر شده است.
 معظم له در ادامه از مسئولان خواست تا در اختصاص بودجه های مرکز خدمات حوزه دقت بیشتر را انجام دهند و افزوند: باید بودجه های مرکز خدمات بدون تعلل واریز شود تا این مرکز حوزوی بتواند خدمات بهتر و شایسته ای را به طلاب ارائه کند زیرا طلاب از محروم ترین قشرهای جامعه هستند.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: اگر خدمات به طلاب به خوبی ارائه شود دیگر آن ها به دلیل برخی فشارهای مالی و اقتصادی مجبور به فعالیت های غیرحوزوی نخواهند بود و جذب دیگر مراکز نخواهند شد.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه خطاب به رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه فرمودند: باید اهداف حوزوی را در خدمات خود مد نظر داشته باشید و به طلاب ممتاز، نخبه و دارای تحصیلات حوزوی بالا خدمات ویژه ای را به صورت قانونی ارائه کنید؛ زیرا این کار تاثیر خوبی در روحیه طلاب خواهد داشت.
 معظم له، توجه و انجام فعالیت خدماتی در مراکز محروم را بسیار مهم برشمرد و تصریح کردند: تلاش کنید خدمات خود را در مناطق محروم افزایش دهید تا آسیب های اجتماعی آن ها را نرجاند.
 ایشان همچنین خواستار اطلاع رسانی بیشتر نسبت به فعالیت های مرکز خدمات حوزه شدند و افزودند: اطلاع رسانی را جدی بگیرید، به گونه ای که برخی تصور نکنند همه خدمات تنها به قشر روحانیت صورت می گیرد و دیگران از آن محروم هستند، بدانند آنها نسبت به دانشجویان خدمات بسیار کمتری دریافت می دارند.
 معظم له تاکید کردند: در حال حاضر کمترین خدمات به طلاب ارائه می شود و حوزویان واقعاً مظلوم هستند در حالی که حوزه های علمیه بیشترین  خدمات را به جامعه ارائه می کند.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان انتخاب حجت الاسلام و المسلمین ربانی را تبریک گفتند و این انتخاب را از سوی رهبری به جا دانستند و تصریح کردند: امیدواریم با انتخاب شما جهش خوبی در برنامه ها و فعالیت های مرکز خدمات صورت گیرد.
 در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، گزارشی از فعالیت های این مرکز حوزی به این مرجع معظم تقلید ارائه کردند.

برچسب ها :
captcha