نمایندگان روحانی با شجاعت بیشتر از مسائل فرهنگی در مجلس حمایت کنند

نمایندگان روحانی با شجاعت بیشتر از مسائل فرهنگی در مجلس حمایت کنند


نباید در مسائل فرهنگی تنها شعاری برخورد کنیم، باید برنامه ‌ریزی دقیق انجام داد و برای مسائل فرهنگی متولی خاصی یافت تا دچار آسیب نشویم‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کردند: خوشبختانه سوز دینی در همه شما روحانیان مجلس وجود دارد و در مدت حضورتان در مجلس این رفتار را به خوبی ثابت کرده‌اید.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی نگرانی‌ها در خصوص وضعیت بدحجابی و بی‌حجابی و مفاسد اخلاقی و اعتیاد در جامعه اشاره کرده و از روحانیان مجلس خواستند در این موضوع با جدیت بیشتر وارد شوند.
 معظم له با بیان این که غرب در تلاش است با القای فرهنگ غلط خود جوانان را به تباهی بکشد، تصریح کردند: باید بسیار مراقبت کنیم تا خدای نکرده فرهنگ غربی در جوانان راه پیدا نکند؛ اگر چنین شود آینده کشور در خطر خواهد بود.
 ایشان با بیان این که جمهوری اسلامی ایران براساس فرهنگ اسلامی در صحنه بین المللی شناخته می‌شود،‌تاکید کردند: باید همچنان این فرهنگ را در جهان ثابت نگهداریم.
 حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود از بی‌توجهی به مسائل فرهنگی گلایه کرده و افزودند: متاسفانه امروز مسائل فرهنگی بدون متولی باقی مانده و هیچ ارگان و نهادی خود را در این مساله، مسؤول نمی داند.
 ایشان با بیان این که رسانه‌ها می‌توانند تاثیر فراوانی در فرهنگ سازی جامعه داشته باشند به نقش رسانه ملی در این مساله اشاره‌ای داشته و فرمودند: رسانه ملی نقش بسزای در فرهنگ سازی جامعه دارد و باید خود را در این خصوص بیشتر مسؤول بداند و آنچه انجام می شود کافی نیست.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از نیروی انتظامی، ‌حوزه علمیه، صدا و سیما، وزارت ارشاد و دیگر ارگان‌های فرهنگی به عنوان مسؤولان فرهنگی در جامعه یاد کرده و از آنها خواستند دست به دست هم دهند و برای فرهنگ سازی و مقابله با فرهنگ غربی در جامعه گام‌های موثری را بردارند.
 ایشان با ابراز نگرانی از نفوذ بی بند و باری های فرهنگ غربی در میان جوانان فرمودند: اگر خدای نکرده این بی بند و باری در میان جوان مذهبی و دینی نفوذ کند دیگر نباید انتظار داشت جوان بسیجی ما کفن بپوشد و در مقابل دشمنان بایستد؛ زیرا دشمن از همین کفن پوشان هراس دارد.
 معظم له همچنین نقش حوزه‌های علمیه را در فرهنگ سازی و مقابله با فرهنگ نادرست غربی بسیار مؤثر خواند و اظهار کردند: گرچه حوزه علمیه باید در این زمینه گام‌های بلندی بردارند؛ ولی بدانید حوزه علمیه نیازمند پشتیبانی است اگر حمایت نشود، نمی‌تواند تاثیر زیادی در فرهنگ سازی داشته باشد.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: مسائل فرهنگی برای ما یک امر حیاتی و سیاسی است که نظم و استقلال کشور ما وابسته به آن است.
 ایشان افزودند: نباید در مسائل فرهنگی تنها شعاری برخورد کنیم، باید برنامه‌ریزی دقیق انجام داد و برای مسائل فرهنگی متولی خاصی یافت تا این گونه دچار آسیب نشویم.
 حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با قدردانی از شجاعت نمایندگان روحانی در اظهار نظرات خود در مجلس فرمودند: خوشبختانه شجاعت خوبی در میان نمایندگان روحانی مجلس وجود دارد و باید از این بیشتر شجاعت نشان دهید.

برچسب ها :
captcha