نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی بی انصافی است

نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی بی انصافی است


انقلاب اسلامی ایران ارزان بدست نیامده و برای به ثمر نشستن و پیروزی آن خون های بسیاری ریخته شده و زحمات فراوانی  کشیده شده است و ما باید همیشه شاکر و قدردان این نعمت بزرگ باشیم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر، فرمودند: در آستانه 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و این ایام را گرامی داشته و به ملت ایران تبریک می گوییم.

معظم له با اشاره به روایتی از امیر المؤمنین علی علیه السلام، شکر نعمت های الهی را امری ضروری توصیف کرده و ابراز داشتند: نعمت های الهی چند دسته هستند، عده ای زودگذر و دسته ای نیز مستمر هستند و ما باید همواره قدردان و شاکر نعمت های خداوند تبارک و تعالی باشیم.

ایشان انقلاب اسلامی را یکی از نعمت های بزرگ الهی به ملت ایران دانسته و تاکید کردند: ما باید همیشه شاکر و قدردان این نعمت بزرگ باشیم و به این خاطر خدا را شکر کنیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: انقلاب اسلامی ایران ارزان بدست نیامده و برای به ثمر نشستن و پیروزی آن خون های بسیاری ریخته شده و زحمات فراوانی نیز کشیده شده است.

ایشان بیان داشتند: آنهایی که دوران رژیم شاه را تجربه و درک کرده اند بهتر می دانند و این مساله را به خوبی درک می کنند که در آن ایام  کشور ما در چه اوضاعی قرار داشت و امروز ما در کجا هستیم و چه داریم.

معظم له ابراز داشتند: در دوران رژیم شاه از نظر اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مفاسد بسیاری زیادی وجود داشت؛ از نظر مفاسد اخلاقی وضعیت به گونه ای بود که اگر کسی اعتراض می کرد، یا گوش شنوایی نبود و یا  آن صدا را خاموش می کردند.

ایشان با اشاره به مفاسد اقتصادی شاه و دار و دسته وی، تاکید کردند: از نظر مفاسد اقتصادی نیز شاه و دار و دسته و نزدیکانش ثروت های هنگفتی را برای خود فراهم کرده بودند و ما بعد از انقلاب اسلامی در بازدیدی که از این کاخ ها داشتیم این مساله را مشاهده کردیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: از سویی اینها مملکت را غارت می کردند و از سویی دیگر هم آمریکا و انگلیس مشغول چپاول و غارت منافع ملت ایران بودند و شاه نفت مملکت را به طور ارزان در اختیارشان قرار داده بود.

معظم له تاکید کردند: از نظر سیاسی نیز کار به جایی رسیده بود که مرحوم حضرت آیت الله بروجردی به آقای فلسفی توصیه کرده بودند که مبارزه پرخروشی را علیه فرقه ضاله انجام دهد و ایشان نیز وقتی این کار را انجام دادند آمریکایی ها به شاه ایران دستور دادند که جلوی این حرکت را بگیر و فوراً گرفتند و هیچ کس هم جرات اعتراض در آن دوران را نداشت.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: نمایندگان و افرادی که می خواستند از صندوق انتخابات نام شان دربیاید باید مورد اعتماد آمریکایی ها می بودند، ایران در آن زمان این گونه وضعیتی داشت.

ایشان نادیده گرفتن و چشم بستن به روی برکات و دستاوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی را بی انصافی خواند و تاکید کردند: با پیروزی نظام مقدس اسلامی، وابستگی کشور به بیگانگان قطع شد.

معظم له فرمودند: البته این به این معنا نیست که در حال حاضر مشکلی وجود نداشته باشد، ولی اگر کسی بین این زمان و دوران سابق مقایسه کند و تفاوت ها را نفهمد خیلی بی انصاف است.

ایشان شکر نعمت انقلاب را به استفاده درست و صحیح از این نعمت دانست و بیان داشتند: آیا ما به خوبی از این نعمت استفاده می کنیم؟ در پاسخ باید گفت نه.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اهتمام بیشتر به مسائل فرهنگی و اخلاقی جامعه شد و تصریح کردند: الان مسائل اقتصادی مورد اهتمام است و برای نظارت بر بازار  شش هزار بازرس در نظر گرفته شده است، اما با وجود گسترش مفاسد اخلاقی برای جلوگیری از این مساله افرادی تعیین نشده اند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشتند: در حال حاضر وسایل گسترش فساد فرهنگی بسیار زیاد شده است و البته این وسایل و شرایط اگر در قبل از انقلاب وجود داشت، خیلی اوضاع کشور بدتر بود.

ایشان خاطرنشان کردند: متاسفانه در حال حاضر مسائل و امور مادی تبدیل به مساله اول زندگی ما شده است و مسائل فرهنگی و اخلاقی برای مان مهم نیست که این مساله را باید ناشکری تلقی کرد و اگر ناشکری کنیم خدا نعمت را از ما خواهد گرفت.

معظم له تاکید کردند: امیدواریم همه آقایان و کسانی در مسیر هدایت مردم هستند بیشتر در این باره احساس مسؤولیت کنند تا بتوانیم جلوی مفاسد اخلاقی و فرهنگی را بگیریم نه اینکه به آن دامن بزنیم که متاسفانه برخی ها به این مساله دامن هم می زنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشتند: امیدواریم خداوند تبارک و تعالی این نعمت را برای همه پایدار بدارد و بتوانیم تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) در سایه آن زندگی مادی و معنوی خوبی داشته باشیم.

captcha