استقلال حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها سبب بالندگی و پویایی بیشتر حوزه ها می شود

استقلال حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها سبب بالندگی و پویایی بیشتر حوزه ها می شود


استقلال حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها، هرگز مانع همکاری همه حوزه‌های علمیه و انتقال تجربیات نمی‌شود، بلکه سبب بالندگی و پویایی هر چه بیشتر حوزه‌ها می‌شود‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مدیر و شورای معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات ارزشمندی در حوزه علمیه تهران آغاز شده و امیدواریم در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.
ایشان با اشاره به راه اندازی نمایندگی مراکز مدیریتی حوزه‌های علمیه استانی افزودند: استقلال حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها کار ارزشمنده‌ای است که آغاز شده؛ گرچه این حرکت باید از همان ابتدای انقلاب آغاز می‌شد؛ ولی هم اینک نیز این حرکت ارزشمند خواهد بود.
معظم له تصریح کردند: با استقلال حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها و مدیریت استانی، تصمیمات متناسب با هر منطقه و نیاز آن استان و شهر گرفته می‌شود که با راه‌اندازی نمایندگی مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه در استان‌ها این موضوع تحقق یافته است.
ایشان تاکید کردند: استقلال حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها، هرگز مانع همکاری همه حوزه‌های علمیه و انتقال تجربیات نمی‌شود، بلکه سبب بالندگی و پویایی هر چه بیشتر حوزه‌ها می‌شود.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خواستار دوری حوزه ها از بعضی روش های دانشگاهی برگرفته از فرهنگ مادی غربی شد و افزود: همان گونه که در گذشته عرض کرده ام، الان نیز تاکید می‌کنیم که حوزه ها مراقب باشد تا ذوب در روش‌های دانشگاهی نشوند و روش های مطلوب سنتی خود را حفظ کنند.
معظم له افزودند: تهران عاصمه کشور است و باید از یک حوزه علمیه مقتدر و جامع و تأثیرگذار در همه زمینه ها مخصوصاً مسائل فرهنگی که سخت متزلزل شده برخوردار باشد، کوشش نمایید کمبودها برطرف گردد و حوزه علمیه تهران جایگاه شایسته خود را پیدا کند و این کار جهاد بزرگی است.
در انتهای این دیدار ایشان از زحمات همه دست اندر کاران این حوزه تشکر کردند.

برچسب ها :
captcha