پیام معظم له به همایش سراسرى بهزیستى کل کشور

پیام معظم له به همایش سراسرى بهزیستى کل کشور


اسلام دین حمایت از محرومان و مستضعفان و آسیب دیدگان اجتماعى است، تا آنجا که کمک به ضعیفان را از بالاترین صدقات مى‌شمرد   (عَونُ الضَعیفِ مِنْ أَفضَلِ الصَدَقه)‌

بسم الله الرحمن الرحیم
(رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلاِخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالاْیمَانِ)
السلام علیک یا ثامن الحجج یا على بن موسى الرضا علیک آلاف التحیة والثناء
قبل از هر چیز تشکیل این همایش باشکوه را که براى یکى از مهم‌ترین مسائل اسلامى و انسانى و اجتماعى صورت گرفته به همه شما برادران و خواهران و دست‌اندرکاران تبریک مى‌گویم.
یکى از برکات نظام اسلامى تشکیل سازمان‌هاى خیریه از جمله سازمان بهزیستى کل کشور براى رسیدگى به حال معلولان و ایتام و افرادى که در معرض بحران‌هاى اجتماعى هستند مى‌باشد و اکنون که سى سال از عمر آن مى‌گذرد بحمدالله از هر زمان فعال‌تر و بالنده‌تر است.
چرا چنین پدیده‌اى در حکومت اسلامى به وجود نیاید در حالى که اسلام دین حمایت از محرومان و مستضعفان و آسیب دیدگان اجتماعى است، تا آنجا که کمک به ضعیفان را از بالاترین صدقات مى‌شمرد (عَونُ الضَعیفِ مِنْ أَفضَلِ الصَدَقه).
و در جاى دیگر، احترام به حق افراد با ایمان را از احترام به کعبه بالاتر مى‌داند. امام صادق علیه السلام در برابر کعبه ایستاده و فرموند: اى کعبه چقدر مقام تو با عظمت است و از مقام تو با عظمت‌تر مقام انسان با ایمان است.
به همین دلیل رسیدگى به حال یتیمان، معلولین و مانند آنها از واجبات کفایى محسوب مى‌شود که سازمان بهزیستى با کمال افتخار بخشى از آن را به عهده گرفته است و تمام مردم وظیفه دارند آنها را در رسیدن به این هدف مقدس یارى دهند.
کمک به این هدف مقدس الهى نه تنها سبب قرب به خداوند و نجات در یوم القیامه است بلکه مایه آرامش اجتماع و امنیت و سلامت جامعه است.
اگر یتیمان سرپرستى صحیحى نشوند و مسائل عاطفى و جسمانى آنها حل نشود تبدیل به افراد عقده‌اى مى‌گردند که آرامش را از جامعه سلب مى‌کنند.
معتادان اگر جمع‌آورى نشوند و در ترک اعتیاد آنها تلاش نگردد مى‌توانند تمام جامعه را آلوده کنند.
پسران و دختران فرارى از خانواده اگر به پناهگاه امنى هدایت نشوند مشکلات عظیمى براى همه خانواده‌ها به بار مى‌آید.
اینجاست که مى‌گوییم خدمات بهزیستى خدماتى است بسیار با ارزش هم از نظر معنوى و هم از نظر مادى.
بهزیستى سنگین‌ترین و پرافتخارترین کارهاى اجتماعى را بر عهده دارد.
بهزیستى سازمانى است که مرهم بر زخم‌هاى جانکاه جامعه مى‌گذارد.
بهزیستى کانونى است که شجاعانه با آسیب‌هاى جامعه مبارزه مى‌کند.
 
اینجانب به سهم خود از همه شما عزیزان، خواهران و برادرانى که در این سازمان خدمت مى‌کنید صمیمانه تشکر مى‌کنم و براى موفقیت و سربلندى همگى دعا مى‌کنم و شما را مجاهدانى راستین مى‌دانم که دعاى شما بر همه لازم است.
ولى توصیه‌اى به شما عزیزان دارم و توصیه به دولت محترم.
شما باید هرگز به وضع کنونى قناعت نکنید و تا زمانى که تمام نیازمندان خاص خود را زیر پوشش خدمات خویش قرار ندهید از تلاش و کوشش باز نایستید و این کار جز با همدلى و همفکرى و برنامه‌هاى منسجم امکان‌پذیر نیست و از روح مقدس حضرت ثامن الحجج علیه السلام استمداد جویید.
و توصیه‌ام به دولتمردان این است که به این مقدار کمکى که در اختیار آنها مى‌گذارید بسنده ننمائید که نیازهاى این کار بزرگ بسیار فراتر از اینهاست.
توصیه دیگرى نیز به همه عزیزانى که تمکن مالى دارند دارم که از مساعدت و کمک به این سازمان که واجبات مهمى را از دوش شما بر مى‌دارد غافل نشوید که هم موجب برکت زندگى دنیایى شماست و هم ذخیره یوم المعاد شما خواهد بود؛ باز هم از همه شما عزیزان تشکر مى‌کنم.
 

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
          26/9/1389

برچسب ها :
captcha