همه علما در مخالفت با تولید سلاح هسته‌ای با رهبر انقلاب همصدا هستند

همه علما در مخالفت با تولید سلاح هسته‌ای با رهبر انقلاب همصدا هستند


‌ ‌ حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی) در دیدار با مدیر کمیته بین المللی صلیب سرخ در خاورمیانه فرمودند: ما معتقدیم صلیب سرخ جهانی کارهای مثبت فراوانی در گوشه و کنار دنیا انجام داده است ولی کافی نیست.‌

ایشان کمک‌‌ رسانی به مردم زلزله زده در حوادث و بلایای طبیعی و مسایل مربوط به مجروحان جنگی را از جمله اقدامات مثبت صلیب سرخ برشمرده و اظهار داشتند: امیدواریم این مساله عمومیت پیدا کند و هر جا مشکل انسانی پیدا شود صیلب سرخ تا جایی که توان دارد برای حل این مشکلات اقدام کند.

معظم له تصریح کردند: ما از نظر حقوق بشر و مسایل بشر دوستانه، مشترکات فروانی بین قوانین اسلام و میثاق های بین المللی می‌بینیم و باورداریم در تعلیمات اسلام موارد بسیار فراوانی وجود دارد که می شود آن ها را بر قوانین بین المللی اضافه کرد؛ بنابراین لازم است مشارکت نزدیکی میان دانشمندان اسلام و سایر دانشمندان جهان برای پربار کردن قوانین بین المللی وجود داشته باشد.

ایشان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص حرام دانستن استفاده از تسلحیات اتمی و هسته‌ای فرمودند: تنها نظر ایشان نیست تمام علمای اسلام، شیعه و اهل تسنن و فرق اسلامی در این مورد اتفاق نظر دارند و سلاح کشتار جمعی از نظر اسلام ممنوع و مطرود است؛ گاهی سیاستمدارن غربی تصور می کنند این سخن پیام سیاسی است، خلاف می گویند حکم و دستور اسلام این است که هر چه سبب کشتار جمعی شود باید جداً از آن دوری کرد، این پیام اسلام از آغاز ظهورش تاکنون بوده و خواهد بود.

حضرت آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود پیام هایی را برای دبیرکل صلیب سرخ به نماینده وی ابلاغ کرده و افزودند: دو پیام برای دبیرکل دارم که ضمن سلام ما به ایشان این دوپیام را برسانید؛ اول این که بین شعارهای سیاسی دولت های بزرگ و واقعیت ها جدایی بیندازند؛ زیرا شعارهای سیاسی آنها ممکن است گمراه کننده باشد و با مطالب واقعی فاصله زیادی داشته باشد، باید واقعیت‌ها را در منطقه درک کرد.

ایشان با اشاره به متهم کردن ایران به تلاش برای داشتن تسلیحات اتمی فرمودند: ایران چه هدفی را می تواند برای داشتن تسلیحات کشتار جمعی دنبال کند؟ ایران هرگز قصد تجاوز به هیچ کشور را ندارد، حتی نمی خواهد یک وجب از خاک دیگران را بگیرد.

معظم له تأکید کردند: ایران برخلاف پندار بعضی از دول غرب دارای حکومتی تثبیت شده است همه باید براساس واقعیت ها قضاوت کنیم نه براساس شعارهای سیاسی دروغین که برخی سیاستمداران غربی به مقتضای منافع خود می دهند.

ایشان ادامه دادند: پیام دوم من این است که بدون شک صلیب سرخ به کمک های دولت‌های ثروتمند غربی نیاز دارد؛ اما این کمک‌ها نباید چنان شود که در جهت گیری‌های صلیب سرخ تاثیر بگذارد و آن‌را از بی طرفی خارج کند؛ البته در اینجا تضادی وجود دارد که ما درک می کنیم؛ اما صلیب سرخ به عنوان جمعیتی بشردوستانه و بی طرف معروف شده است و هیچگاه نباید به دلیل نیاز داشتن به کمک های دولت های غربی در مقابل خواسته های نادرست آنها تسلیم شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: ما باور داریم دنیای امروز از مشکلات فراوانی در رنج است که این مشکلات را همه می دانیم و معتقدیم دنیا را از این بهتر می توان اداره کرد، دنیایی که در آن به جای مسابقات تسلیحاتی، جنگ های و حشتناک و ترورهای ناجونمرادانه، صلح و آرامش در آن حاکم باشد.  ما معتقدیم اگر تنها بخشی از مسائل اخلاقی به مسائل سیاسی افزوده شود به یقین چهره دنیا تغییر خواهد یافت و می توان در چنین دنیایی به راحتی زندگی کرد و نهادهای حقوق بشر کار خود را به خوبی پیش ببرند.

برچسب ها :
captcha