پیام حضرت آیت اللّه العظمى مکارم شیرازى (مدّظلّه العالى) در آستانه دهه مبارک فجر

پیام حضرت آیت اللّه العظمى مکارم شیرازى (مدّظلّه العالى) در آستانه دهه مبارک فجر


ما نظام اسلامى را به قیمت خون هاى پاک شهیدان، مشکلات عظیم جانبازان و آزادگان و حصر و تبعید و شکنجه بزرگان دین و کشور به دست آورده ایم و باید از آن با جان و دل پاسدارى کنیم و از آنچه آسیب به آن مى رساند، بپرهیزیم.‌

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

 به استقبال دهه فجر، دهه انقلاب اسلامى مى‏ رویم. بحمداللَّه اوضاع آرام است و براى حفظ این آرامش باید تلاش کرد مخصوصاً در ایام دهه فجر که در واقع دهه تولد نظام جمهورى اسلامى است باید آرامش از سوى تمام علاقه ‏مندان به نظام حفظ شود. رسانه ‏ها و جرائد از مسائل تفرقه ‏انگیز پرهیز کنند و همگى دست به دست هم بدهند تا بخواست خدا روز تاریخى انقلاب 22 بهمن باشکوه‏ تر از هر سال برگزار شود و باید بدانیم هرگز در نا آرامى هیچ مشکلى حل نمى‏ شود بلکه بر حجم مشکلات افزوده خواهد شد.

 انتقاد منطقى رمز پیشرفت جامعه است ولى باید توجه داشت انتقاد منطقى تنها در فضاى آرام مؤثر خواهد بود.
 ما نظام اسلامى را به قیمت خون‏ هاى پاک شهیدان، مشکلات عظیم جانبازان و آزادگان و حصر و تبعید و شکنجه بزرگان دین و کشور به دست آورده‏ ایم و باید از آن با جان و دل پاسدارى کنیم و از آنچه آسیب به آن مى ‏رساند، بپرهیزیم.

 از یک‏سو امروز دولت و مجلس دست به کارى زده‏ اند که خودشان مى‏ گویند یک جراحى بزرگ و سرنوشت ‏ساز اقتصادى است که اگر مدیریت صحیح و دقیق در آن نباشد خطر آفرین است، آیا مى‏ شود بدون فضاى آرام این جراحى بزرگ را انجام داد؟

 به علاوه رسانه‏ هاى خارجى که زبان سردمداران کشورهاى سلطه‏ گر و زورگو هستند همگى یکصدا از براندازى نظام سخن مى ‏گویند و به یقین آنها در تلاش‏هاى خود ناکام خواهند شد ولى وفاداران نظام باید مراقب شیطنت ‏هاى آنها باشند کارى نکنند که دشمن شاد شود.

 از سوى دیگر ما مسأله مهم انرژى صلح‏ آمیز اتمى را در پیش داریم که دشمن مى‏ خواهد این علم و دانش را از ما بگیرد و ابهت ما را بشکند و ما را وابسته به خود کند، و از طریق تحریم ‏ها ما را تحت فشار قرار دهد براى خنثى کردن نقشه‏ هاى دشمنان و درهم شکستن توطئه ‏هاى آنها، قبل از هر چیز نیاز به وحدت کلمه و هوشیارى و تدبر داریم.

 از خداوند بزرگ مى‏ خواهیم که هوشیارى کامل به همه ما در این لحظات حساس را عنایت فرماید.

 والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

captcha