مسئولان درباره دریافت عادلانه مالیات فرهنگ سازی کنند

مسئولان درباره دریافت عادلانه مالیات فرهنگ سازی کنند


‌ ‌ دریافت مالیات ها باید عادلانه باشد، یعنی آنهایی که امکانات و درآمد بیشتری دارند و استفاده بیشتری از امکانات می کنند باید مالیات بیشتری بپردازند و کسانی که کمتر استفاده می کنند باید معاف و یا اینکه کمتر مالیات بپردازند.‌

حضرت آیة الله مکارم شیرازی در دیدار با مسئولان مالیاتی کشور ضمن مهم شمردن امر دریافت مالیات عادلانه و اصل مشروعیت دریافت آن فرمودند: با توجه به اینکه اداره کشور احتیاج به بودجه دارد و این بودجه هم از مردم تهیه می شود و برای مردم هم خرج می شود، بنابراین در شرایط فعلی حکومت اسلامی می تواند آنچه را برای اداره مملکت لازم است و از منابع دیگر تأمین نمی شود، از طریق مالیات عادلانه تأمین کند. در واقع مسأله حفظ نظام بر مشروعیت عادلانه دریافت مالیات تثبیت می شود. 

معظم له در ادامه با اشاره به اینکه مردم در زندگی دو نوع هزینه کرد دارند: فرمودند: مردم دو رقم هزینه برای زندگی شان دارند یکی هزینه شخصی که در داخل منزلشان هزینه امورات زندگی آنهاست و دیگر هزینه نوعی اجتماعی است مانند امنیت، آموزش و پرورش، بهداشت،اطلاع رسانی و فرهنگ سازی وغیره.

ایشان افزودند: مسئولیان مالیاتی کشور باید مردم را از نظر فرهنگی در مسائل مالیات عادلانه توجیه نمایند. مالیات نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق و گسترده دارد تا مردم مالیات خود را بپردازند. 

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی عادلانه بودند دریافت مالیات ها از مردم را از نکات مهم دیگر برشمرده و افزودند: دریافت مالیات ها باید عادلانه باشد، یعنی آنهایی که امکانات و درآمد بیشتری دارند و استفاده بیشتری از امکانات می کنند باید مالیات بیشتری بپردازند و کسانی که کمتر استفاده می کنند باید معاف و یا اینکه کمتر مالیات بپردازند.

ایشان افزودند: متأسفانه گاهی دیده می شود افراد ثروتمند از طرق غیرقانونی و از طریق پیچ و خم های قانون از مالیات ها فرار می کنند و مالیات بر دوش ضعفا می افتد. 

معظم له در پایان افزودند: مسئولان باید نسبت به جریمه های مالیاتی مخصوصا نسبت به افرادی که به عللی توانایی پرداخت بدهی مالیاتی خود را ندارند، عادلانه برخورد نمایند.

 

14/8/88

برچسب ها :
captcha