نسل جوان باید سجایای بزرگان دین را الگوی خود قرار دهد

نسل جوان باید سجایای بزرگان دین را الگوی خود قرار دهد


‌ ‌ سجایای اخلاقی اشخاص بزرگ، روش های علمی و حرکات و سکنات آن ها برای همه ما درسی بزرگ است و معرفی تلاش و جان فشانی بزرگان گذشته برای نسل جوان مفید خواهد بود.‌

حضرت آیة‌ الله العظمی مکارم شیرازی، در دیدار اعضای ستاد برگزار کننده کنگره آیة الله سید ابوالحسن اصفهانی بر برگزاری بزرگداشت بزرگان دین تأکید کردند.

ایشان با بیان این که آیة الله سید ابوالحسن اصفهانی در زمان رضا خان زندگی می کرد و ایران در آن زمان از نظر سیاسی مشکل فراوانی داشت، اظهار داشتند: با وجود این که رضا خان در آن زمان تلاش داشت تا مذهب را با تمام قدرت خود از بین ببرد؛ اما آیت‌الله اصفهانی توانست مانع این حرکت شاه شود.

معظم له تصریح کردند: آیة ‌الله اصفهانی از جمله بزرگانی بود که توجه به نیازمندان را هرگز فراموش نمی‌کرد و حتی در زمان تشییع فرزند شهیدش آنها را از یاد نمی برد.

ایشان در ادامه، برگزاری بزرگداشت بزرگان دین را بسیار با اهمیت خوانده و اظهار داشتند: اگر برگزاری بزرگداشت بزرگان نبود امروز آن‌ها با گذشت تاریخ به فراموشی سپرده می‌شدند.

ایشان برگزاری چنین کنگره‌ها را انگیزه‌ای برای معرفی و بازشناسی آثار ماندگار بزرگان دین دانسته و افزودند: این بزرگداشت‌ها انگیزه‌ای می‌شود تا مسؤولان با همکاری یکدیگر آثار ماندگار بزرگان دین را حفظ و به جامعه امروزی معرفی کنند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: سجایای اخلاقی اشخاص بزرگ، روش های علمی و حرکات و سکنات آن ها برای همه ما درسی بزرگ است و معرفی تلاش و جان فشانی بزرگان گذشته برای نسل جوان مفید خواهد بود.

ایشان افزودند: جوان امروز ما باید از اخلاق و تجربیات گذشتگان دین الگو بگیرد و بداند که شیعه جریانی کوچک نیست.
ایشان افزودند: در خاموش کردن فتنه پیشه وری که می خواست آذربایجان عزیز را از پیکر ایران اسلامی جدا سازد نقش مؤثری داشت.

گفتنی است،کنگره آیة الله سید ابوالحسن اصفهانی 18 و 19 آذر در اصفهان برگزار می‌شود.

برچسب ها :
captcha