بمناسبت برگزاری گردهمایى حج در شیراز

بمناسبت برگزاری گردهمایى حج در شیراز


‌ ‌ ‌ ‌ کنگره عظیم حج تأثیر عمیقى در تربیت انسان و زدودن آثار گناه و پاکسازى درون از رذائل اخلاقى دارد، در آنجا آثار پیغمبر اکرم‏ (صلى الله و علیه وآله) و زحمات امامان معصوم‏ (علیهم‏ السلام) با چشم دل دیده مى‏شود و سخنان ایشان را با گوش جان مى‏شنوند.    ‌

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

السلام علیکم ورحمة اللَّه وبرکاته

قبل از هر چیز تشکیل این گردهمایى را در این ایام مبارک میلاد حضرت ثامن الحجج‏ (علیه‏ السلام) و به روایتى ولادت حضرت معصومه‏ (علیهاالسلام) و بزرگداشت برادر گرامی اش حضرت احمد بن موسى شاه‏چراغ‏ (علیه ‏السلام) را به شما عزیزان تبریک می‏گویم.

امیدوارم امسال همگى سفر خوبى توأم با موفقیت و سلامتى و قبولى طاعات و عبادات داشته باشید. سالم به این سفر نورانى و پر برکت بروید و سالم با دست پر، برگردید.

حقیقت این است که کنگره عظیم حج یکى از بزرگترین و پربارترین و عمیق‏ترین تعلیمات اسلام است. حج به گفته امیرمؤمنان‏ (علیه ‏السلام) در بیان فلسفه عبادات سبب تقویت پایه ‏هاى اسلام و آبرو و عزت مسلمین است.

و به شهادت قرآن مجید برکات و منافع فراوانى براى جامعه اسلامى است «لِیَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ«؛ از یکسو سبب وحدت صفوف مسلمین مى‏گردد و پشت دشمنان را مى‏لرزاند و از سوى دیگر مسلمانان جهان از وضع یکدیگر آگاه مى‏شوند و از سوى سوم مى‏توانند مبادلات فرهنگى در میان خود داشته باشند.

و از همه مهم‏تر تأثیر عمیقى در تربیت انسان و زدودن آثار گناه و پاکسازى درون از رذائل اخلاقى دارد، در آنجا آثار پیغمبر اکرم‏ (صلى الله و علیه وآله) و زحمات امامان معصوم‏ (علیهم‏ السلام) با چشم دل دیده مى‏شود و سخنانشان را با گوش جان مى‏شنوند و پیام‏هاى پرمعنایى که آن مواقف عظیم و آن مناسک پر رمز و راز دارد براى ارباب معنى کاملاً قابل درک است.

امید است شما عزیزان که از یک کشور اسلامى شیعى و انقلابى به زیارت خانه خدا نائل مى‏گردید با نظم و نظافت و ادب و اخلاق و بزرگوارى خود بتوانید پیام‏هاى این کشور و این نظام را عملاً به سایر مسلمانان برسانید و با اعمال نیک خود نشان دهید که تربیت یافتگان مکتب جعفرى و دست‏پروردگان انقلاب اسلامى چه انسان‏هاى پاک و باتقوا و با محبت هستند، براى عظمت اسلام و رفع گرفتارى‏هاى مسلمین و ظهور حضرت مهدى امام زمان (ارواحنا فداه) دعا کنید.

و در یک جمله به همه شما عزیزان توصیه مى‏کنم در آنجا به سراغ چیزى باشید که در جاى دیگر پیدا نمى‏شود نه چیزى که همه جا پیدا مى‏شود.

ان‏شاءاللَّه همگى در سایه لطف خداوند و تحت توجهات امام زمان (ارواحنا فداه) موفق و مؤید باشید.

 والسلام علیکم ورحمة اللَّه وبرکاته 

برچسب ها :
captcha