امنیت و آرامش کشور عراق و ایران از همدیگر جدا نیست

امنیت و آرامش کشور عراق و ایران از همدیگر جدا نیست


‌ ‌ ‌ قبل از این که شما را به عنوان رییس جدید انتخاب کنند من شما را گزینه صحیحی برای این سمت می دانستم و پس از شنیدن این انتخاب بسیار خوشحال شدم.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، صبح امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین آقای سیدعمار حکیم، رییس جدید مجلس اعلای عراق با ابراز خرسندی از این دیدار در ابتدا یادی از حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالعزیز حکیم کرد و اظهار داشتند: خاطرۀ خوبی از جدّ بزرگوار شما دارم و واقعاً ایشان مردی بزرگ و عالمی کم نظیر و شاگرد پرور بودند و هرگز او را فراموش نخواهم کرد.

ایشان در ادامه با اشاره به انتخاب جناب آقای سیدعمار حکیم به عنوان رییس جدید مجلس اعلای عراق فرمودند: قبل از این که شما را به عنوان رییس جدید انتخاب کنند من شما را گزینه صحیحی برای این سمت می دانستم و پس از شنیدن این انتخاب بسیار خوشحال شدم.

معظم له با اشاره به موقعیت حساس کشور عراق تصریح کردند: امروز این کشور در وضعیت حساسی قرار دارد و عراق در تاریخ خود چنین روزهایی را کمتر دیده است.

ایشان با توجه به هوشیاری خاندان حکیم در تشخیص مسائل و موقعیت های جهانی فرمودند: خوشبختانه خاندان حکیم با هوشیاری که دارند همیشه آگاه به مسائل روز جهان هستند و همین امر سبب شده تا در جهان به خوبی بدرخشند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، داشتن سعۀ صدر و دوری از تنگ نظری را در برخورد مسائل سیاسی و داخلی بسیار مهم برشمرده و افزودند: هم اینک با هوشیاری که شما و دوستانتان داشته اید وحدت خوبی میان مسلمانان در عراق بوجود آورده اید و سعۀ صدر و دوری از تنگ نظری ها سبب موفقیت شما شده است؛ زیرا تعصب و تندروی و کندروی برای هر جامعه ای زیان آور است.

ایشان در ادامه تصریح کردند: خروج نیروهای اشغالگر، برقراری امنیت کامل، ارتباط نزدیک و تنگاتنگ ایران و عراق، وحدت بیشتر میان شیعه و اهل تسنن از امیدهای ما است که ان شاء الله شما به عنوان رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در این خصوص تلاش های بیشتری را انجام دهید.

معظم له تأکید کردند: متاسفانه امروز دشمنان به دنبال ایران هراسی و عراق هراسی هستند؛ امیدواریم با ارتباط نزدیکی که میان ایران و عراق است این توطئه دشمنان خنثی و شاهد سربلندی مسلمانان جهان باشیم.

ایشان تاکید کردند: ما اهل منطق و استدلال هستیم و هرگز به دنبال استعمار و ایجاد نیل تا فرات نیستیم و تنها احقاق حقوقی واقعی خود را دنبال می کنیم هر کس اهل منطق است نباید هراسی داشته باشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به جنگ روانی دشمنان در عراق و ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی فرمودند: باید اطلاع رسانی وسیعی در خصوص عملیات جنگ روانی و سیاسی دشمنان و اختصاص بودجه های پرخرج برای اختلاف میان شیعه و سنی داشته باشید تا خدای نکرده مسلمانان در دامن آن ها گرفتار نشوند.

ایشان تاکید کردند: عراق امروز نیاز به وحدت بیشتر دارد و هم اینک فرصت مناسبی برای این کشور بوجود آمده که در طول 1300 سال گذشته چنین موقعیتی وجود نداشته و این امر نیاز به اطلاع رسانی بیشتری دارد تا گروها و احزاب مختلف حول یک محور گردهم بیایند و تنها به هدف نهایی و تعالی اسلام بیندیشند.

معظم له شفاف سازی توطئه های دشمنان را مهم برشمرده و اظهار داشتند: امروز دشمنان به عراق چشم طمعه دوخته اند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: افتخار بزرگی برای ما است که در هرکجا قرار داریم به نجف و کربلا و عراق فکر کنیم زیرا عشق ما و بزرگان ما در عراق هستند.

معظم له یاد آور شدند: من تعجب می کنم از کسانی که می گویند ایران به تروریست ها در عراق کمک می کند؛ در حالی که امنیت و آرامش عراق، امنیت کشور ما هم هست و این دو کشور هرگز از هم جدا نیستند و ما به آینده عراق امیدواریم تا روز شاهد آرامش و امنیت کامل در این کشور باشیم.

 

برچسب ها :
captcha