مسلمانان بوسنی از هر فرصتی برای گسترش اسلام استفاده کنند

مسلمانان بوسنی از هر فرصتی برای گسترش اسلام استفاده کنند


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با رییس العلمای بوسنی وهرزگوین با اشاره به علاقۀ فراوان مردم ایران به مسلمانان این کشور، اظهار داشتند: در زمان جنگ بوسنی، همگان برای پیروزی برادران و خواهران مسلمانان کشور شما دعا می کردند.‌

 

معظم له به پیشرفت روزافزون و حرکت رو به جلوی اسلام در دنیا اشاره کرده و افزودند: مردم دنیا از مکاتب مادی خسته شده اند و به دنبال راه نجات می گردند و هیچ فرهنگی، غنی تر از فرهنگ ناب اسلام نمی تواند آنان را سیراب کند.

ایشان ادامه دادند: ظهور انقلاب اسلامی ایران و پیروزی های مکرر در برابر قدرت های شرق و غرب آن هم با اتکا به خداوند و بدون سلاح، باعث توجه دنیا به اسلام شده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: دنیای امروز تشنه شنیدن ندای اسلام و راهنمایی های علمای آن است.

معظم له، اتحاد و انسجام مسلمانان را ضروری دانسته و فرمودند: مسلمانان باید دست در دست هم، از تفرقه بپرهیزند.

ایشان به مشترکات مسلمین دنیا اشاره کرده و اظهار داشتند: وجود خدای واحد، پیامبر، قبله، کتاب، نماز، روزه و حج مشترک میان مسلمین جایی برای اختلاف و تفرقه نمی گذارد و مسلمانان نباید به دشمنان اجازه تفرقه افکنی بدهند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به مسلمانان بوسنی، بیان داشتند: پیام من به برادران و خواهران مسلمان بوسنی این است که دست اتحاد به همدیگر دهند و روحیه امیدواری توأم با نشاط دینی را در خود حفظ کنند.

برچسب ها :
captcha