به همایش هم‏اندیشى علماى شیعه و اهل سنّت

به همایش هم‏اندیشى علماى شیعه و اهل سنّت


از آن روز که قرآن مجید نداى  وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً  را سر داد و همه مسلمانان را به چنگ زدن به ریسمان وحدت الهى دعوت کرد؛ و از آن روز که قرآن همه مسلمین را برادر یکدیگر خواند و شعار   إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ  را شعار همیشگى مسلمین قرار داد‌

و از آن روز که پیغمبر اکرم‏ صلى الله وعلیه وآله و على‏علیه‏السلام به عنوان یداللَّه مع الجماعة قدرت و عنایت الهى را شامل حال امّت متحد معرفى کردند و افراد و گروه‏هاى تک‏رو را طعمه گرگان بیابان دانستند؛ و از آن روز که نماز جماعت و جمعه و آئین زیارت خانه خدا، مسلمین جهان را به اتحاد فرا خواندند؛ آرى! از آن روز همه ما آموختیم که عظمت و قدرت اسلام و مسلمین در وحدت است و جوهره اسلام چیزى جز اتحاد و وحدت صفوف نخواهد بود.

 و از اینجا ارزش این همایش باشکوه روشن مى‏گردد و دلیل آشکارى بر درک صحیح شما عزیزان از حقیقت اسلام است. اینجانب این اجتماع با عظمت را به شما عزیزان و همه دست‏اندرکاران تبریک مى‏گویم و از صمیم دل براى موفقیت همه شما دعا مى‏کنم و آرزو دارم همه مسلمین همین درک صحیحى را که شما از اسلام دارید، داشته باشند.

اهمیت این اتحاد و انسجام وقتى آشکارتر مى‏شود که بدانیم بعد از فروپاشى شوروى سابق و تک قطبى شدن جهان،ناگهان جهان‏خواران متوجه شدند که اسلام و فرهنگ اسلامى مانع زیاده خواهى آنهاست لذا کمر به شکست مسلمین بستند و بهترین راه را در تفرقه میان مسلمین دانستند شما عزیزان متوجه این نقشه خطرناک شده‏اید و در اینجا جمع شده‏اید که توطئه آنها را خنثى کنید. درود بر شما و برکات خداوند و دعاى پیامبراسلام‏ صلى الله وعلیه وآله شامل حال شما باد.

 

 والسلام علیکم ورحمة اللَّه وبرکاته
 1388/3/3
برچسب ها :
captcha