حرمین شریفین متعلق به همه مسلمانان جهان است

حرمین شریفین متعلق به همه مسلمانان جهان است


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جناب آقای متکی وزیر امور خارجه فرمودند: متأسفانه در مورد زوّار خانه خدا هر روز شاهد و ناظر جریانات سوئی از سوی وهابیان هستیم که رفتارهای نامناسب و تبلیغات سوء بر ضد پیروان مکتب اهل بیت(ع) انجام می دهند.‌

ایشان در ادامه فرمودند: لازم است بطور مکرر این حقیقت به وهابیان تفهیم شود که حرمین شریفین متعلق به همه مسلمانان جهان است نه یک گروه خاص، وهابی ها که شاید کمتر از ده درصد مسلمانان جهان می باشند حق ندارند برداشت خود؛درباره زیارت قبور پیشوایان دین و سایر مسائل را بر بیش از نود درصد مسلمین تحمیل کنند.

معظم له با اشاره به تداوم این اقدامات فرمودند: این تحرکات سبب می شود که در نهایت مسلمانان جهان قبول کنند که وهابی ها توانایی اداره صحیح این اماکن مقدسه را ندارند و باید کارهای فرهنگی این اماکن به دست نمایندگان تمام کشورهای اسلامی انجام پذیرد.

ایشان تأکید کردند که به روحانیون حج و عمره و زوار این اماکن مقدسه نیز اکیداً سفارش می کنیم که از اهانت به مقدسات دیگران که بهانه به دست مخالفان می دهد خودداری کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دربارۀ اهمیت کمک به مسلمانان پاراچنار پاکستان و شیعیان دیگری که شدیداً در برابر خشونت های طالبان مظلوم واقع شده اند توصیه کردند.

معظم له با اشاره به تحصیل بیش از بیست هزار طلبه غیر ایرانی از حدود یکصد کشور جهان در قم و فراوانی مشکلات مراجعه آنها به تهران، لزوم تاسیس دفتر وزارت خارجه در قم را یادآور شده و افزودند: این دفتر علاوه بر حل این مشکلات می تواند رابطه خوبی میان علما و مراجع با وزارت امور خارجه ایجاد کند.

در پایان این دیدار حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از برگزاری همایش قرآن و روابط بین الملل از طرف وزارت امور خارجه قدردانی کردند و راه‌اندازی پژوهشگاهی دائمی برای این کار را ضروری دانستند.

برچسب ها :
captcha