مرجعیت از هیچ کاندیدایی حمایت شخصی نمی‌کند

مرجعیت از هیچ کاندیدایی حمایت شخصی نمی‌کند


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مرجعیت در حکومت اسلامی فرمودند: امروز نهاد مرجعیت نیروی مردمی ، قوی و مورد اعتماد توده های مردم است که در مواقع حساس نقش خود را ایفا می کند.‌

ایشان فرمودند: من یقین دارم اگر امام راحل(ره) مرجع نبودند انقلاب به جایی نمی رسید به همین خاطر مردم فرامین ایشان را به عنوان واجب شرعی عمل می‌کردند.

معظم له افزودند: اگر ما حکومت اسلامی هم نداشته باشیم برای حفظ کشور باید مرجعیت و روحانیت را حفظ کنیم زیرا اگر مشکلی پیش بیاید این حکم جهاد مرجعیت است که همه را سرباز می کند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: هنوز این نهاد مردمی به خوبی تعریف نشده و نقش آن برای حفظ نظام و رهبری کشور و مبارزه با دشمن شناخته نشده است به همین جهت گاهی به آن بی توجهی می شود.
ایشان با اشاره به اینکه در طول تاریخ همواره به نقش و جایگاه مرجعیت اهمیت داده می شد، اظهار داشتند: برخی زمامداران در سایه همین مرجعیت قدرتشان را حفظ کردند و توانستند حکومت کنند، از این رو باید در دوران کنونی موانع و آسیب ها را در این زمینه پیدا کرد.

معظم له در بخشی دیگر از سخنان خود خطر وهابی های تکفیری را یاد آور شده و اظهار داشتند: امروز وهابی های تکفیری مرجعیت را هدف گرفته و برای تضعیف آن تلاش و به شکل های مختلف در این راه فعالیت می کنند؛حوادث مکه، مدینه، پاکستان و داخل کشور خطر هایی است که از سوی وهابی های تندرو  اعمال می شود، که باید جدی تر با این عوامل برخورد شود، من معتقدم تروریست ها و وهابی های تندرو از مدارس علوم دینی آنها برمی‌خیزند و عقاید نادرست آموزشی آنها موجب قتل و کشتار مسلمانان شده است.لذا باید مدارس وهابی ها تحت کنترل صحیح دولت ها قرار گیرد زیرا آموزش های نادرست این مدارس به ضرر برادران اهل سنت هم هست .

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده و اظهار داشتند: در دنیایی قرار داریم که مشکلاتش روز افزون می شود، از این رو باید با برنامه های صحیح برای حل مشکل مردم چاره اندیشی کرد و این برنامه ها باید عملی ، ریشه ای و به دور از سطحی نگری باشد.
معظم له فرمودند:امروز مشکلات جوانان زیاد است و باید برای حل آن در سایه مدیریت قوی و صحیح چاره ای اندیشید.

ایشان تاکید کردند ما در انتخابات برای حمایت و معرفی شخصی اقدام نمی کنیم و در این مساله بیطرف هستیم، خود مردم باید مدبرانه، عاقلانه و هوشیارانه فردی را برگزینند که ملاک‌های رییس جمهور اصلح را داشته باشد.

 

 

برچسب ها :
captcha