باید رشته تخصصی مطالعات راهبردی جوانان در حوزه علمیه ایجاد شود

باید رشته تخصصی مطالعات راهبردی جوانان در حوزه علمیه ایجاد شود


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی و اعضای برگزار کننده همایش مناسبت‌های نسل جوان و روحانیت فرمودند: باید برای حل مسائل و مشکلات جوانان برنامه‌ریزی راهبردی و کاردبری صورت گیرد.‌

ایشان افزودند: دولت اسلامی باید وزارتخانه‌ای را برای حل مشکلات جوانان ایجاد کند تا با بررسی راهبردی، مسائل پیشروی این قشر را مورد ارزیابی قرار دهد و همچنین شایسته است در حوزه علمیه رشته تخصصی جهت مطالعات مسائل جوانان ایجاد شود.

معظم له اظهار داشتند: باید با جذب طلاب جوان و ارائه راه‌کارهای اساسی جهت جذب جوانان به مفاهیم اسلامی در مساجد و مراکز مذهبی و فرهنگی از سوی حوزه علمیه اقدامات مهمی صورت گیرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: جوانان بیشترین قشر جامعه را به خود اختصاص داده‌اند و هر چه توجه دولت اسلامی و برنامه‌ریزان کشور به این قشر افزایش یابد، شاهد نتایج مطلوبی خواهیم بود.

ایشان تأکید کردند: جوانان نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده‌اند و باید این نقش برای نسل امروز تبیین شود؛ همچنان که اگر جوانان لبنانی در این کشور نبودند حزب الله نمی‌توانست به این پیروزی بزرگ دست‌ یابد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواستار آسیب‌شناسی جدی در خصوص تهدیدات دشمنان علیه جوانان شدند و اظهار داشتند: امروز نسل جوان در خطر بزرگی قرار دارد و نباید در برابر این تهدیدها حالت انفعالی به خود گرفت باید با برنامه‌ریزی و دقت به مبارزه با تهدیدات دشمنان پرداخت.

ایشان جوانان را سرمایه هنگفتی برای دولت اسلامی خوانده و یادآور شدند: اگر برای قشر جوان سرمایه‌گذاری نشود به یقین اسلام، تشیع و جامعه اسلامی در خطر قرار می‌گیرد و بدانید امروز جوانان سپری قوی در برابر دشمنان هستند.

معظم له افزودند: امروز با کوچک‌ترین مشکلی که برای جهانیان ایجاد می‌شود با سرعت در پی جبران آن هستند، ما نیز باید سرمایه‌گذاری جدی در این خصوص داشته باشیم.

برچسب ها :
captcha