دولت باید نسبت به جبران خسارات سیل و سرمازدگی کشاورزان پیشگام باشد

دولت باید نسبت به جبران خسارات سیل و سرمازدگی کشاورزان پیشگام باشد


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به نامگذاری سال اصلاح الگوی مصرف، برگزاری مسابقات تشریفاتی را مخالف این الگو دانسته و فرمودند: همچنان که امسال سال اصلاح الگوی مصرف نامیده شده است، باید برخی مسایل غیر ضروری را در کشور حذف کرد.‌

ایشان تصریح کردند: برگزاری برخی مسابقات پرخرج ورزشی و بودجه های سنگین در سال اصلاح الگوی مصرف ضرورت ندارد.

معظم له افزودند: ما مخالف ورزش و مسابقات ورزشی نیستیم ولی این ایرادی است که مردم در این زمینه می گیرند و می گویند تشریفات اضافی در مسابقات ضروری نیست. این در حالی است که در سال جاری افرادی در اثر سیل و سرمازدگی درختان آنها آسیب دیده اند و باید دولت در جبران این آسیب ها پیشگام باشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارزندۀ کمیته امداد امام فرمودند: خوشبختانه کمیته امداد با کمک های مادی و معنوی به قشر محروم و مستضعف جامعه توانسته اعتماد مردم را برای جلب مشارکت های مردمی ایجاد کند.

معظم له خواستار همراهی کمک های مادی با مسائل فرهنگی شده و اظهار داشتند: باید کمک های مادی شما به کمک های معنوی و فرهنگی تبدیل شود و اگر این کمک ها از مسایل فرهنگی و معنوی جدا شوند نتیجه ضعیفی خواهند داشت.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند: هرگونه هزینه برای کارهای فرهنگی در کمیته امداد نشانه صرفه جویی و پایه گذاری بر اساس اهداف اسلامی است.

ایشان با بیان اینکه در دنیای مادی غرب اقتصاد را از اخلاق جدا می دانند، افزود: شکست اقتصاد کمونیست و سوسیالیست و سرمایه داری نتیجه جدا دانستن اخلاق از اقتصاد و سیاست است و این بحران موجب دگرگونی آنها شده است.

معظم له در پایان فرمودند: بر اساس تفکر اسلامی،اخلاق با تمام مسایل زندگی فردی و اجتماعی آمیخته است و بر همین مبنا کمیته امداد فاصله های طبقاتی را برداشت.

برچسب ها :
captcha