باید انقلاب علمی در کشور استمرار یابد/ ماهوره امید،‌ امید زیادی در دل مردم ایجاد کرد

باید انقلاب علمی در کشور استمرار یابد/ ماهوره امید،‌ امید زیادی در دل مردم ایجاد کرد


‌حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی،‌ امروز در دیدار دانشمندان هوا و فضا و متخصصان سازنده ماهوره امید فرمودند: ساخت و پرتاب ماهواره امید به همت اندیشمندان ایرانی امید زیادی در دل مردم ایجاد کرد.‌

ایشان با اشاره به این که ساخت ماهوارة امید طبق گواهی شما عزیزان بدون هیچ کمک خارجی برای دیگران باور کردنی نبود، افزودند: ساخت ماهواره امید نشان داد ما می‌توانیم حتی بدون مشاوره از خارجی‌ها در رشته‌های مختلف علمی عقب ماندگی‌هایمان را جبران کنیم.

معظم له در ادامه به ویژگی‌ خاص امام راحل اشاره کرده و اظهار داشتند: امام راحل همیشه در کارهای خود جهشی پیش می‌رفت و زمانی که آمریکایی ها می‌خواستند با مبارزات ایشان خود را تطبیق دهند، ایشان با جهش دیگری آن ها را غافلگیر می‌کرد و به جلو می رفت و امروز شما دانشمندان باید به صورت جهشی برنامه‌هایتان را پیش ببرید تا دشمنان از پیشرفت شما غافلگیر شوند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به دانشمندان حاضر در این جلسه،‌ تصریح کردند: بدانید کار شما از نظر علمی و دینی بسیار ارزشمند و تاثیر گذار است و نشان دادید مسلمانان در دوران حکومت اسلامی می‌توانند پیشرفت‌های علمی خود را برای همگان به اثبات برسانند.

معظم له اظهار داشتند: ماهوره امید افزون بر اثبات پیشرفت علمی ایرانیان، خود یک مبلغ دینی به شمار می‌آید.

وی با بیان این که زمان درازی مخالفان اسلام دین را افیون توده ها و مایه عقب ماندگی می‌دانستند، ‌افزودند: حال مخالفان اسلام می‌بینند تمام فرضیه هایشان بی اساس و باطل بوده است و از وقتی که حکومت اسلامی پیروز شد بحمدالله پیشرفت‌های علمی در ایران اسلامی افزایش یافته است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند: امروز کسانی که از کشورهای خارجی به ایران می‌آیند، به صراحت اعلام می‌کنند که ایران اسلامی در میان کشورهای جهان به عنوان کشوری مستقل، نیرومند و با ابهت در منطقه شناخته می شود.

معظم له با اشاره به گواهی چند تن از دانشمندان اسلام شناس غربی درباره پیش‌گامی علم در اسلام، فرمودند: مسلمانان چنان نهضت علمی پس از قیام پیامبر برپاکردند که اروپا قرون وسطی علوم خود را از پیشرفت علمی اسلام گرفت و توانست در سایه این پیشرفت‌ها موفقیت‌هایش را بدست آورد.

معظم له فرمودند: زمانی که اروپایی‌ها در دوران تفتیش انگیزاسیون مهر کفر به پیشانی افرادی همچون گالیله می‌زدند در کنار مدارس علمیه ما بحث‌های ریاضی، فلکی، علمی و دینی از سوی افرادی همچون شیخ بهایی، فارابی و خواجه نصیرالدین طوسی طرح می‌شد.

ایشان با بیان این که نزول نخستین آیات قرآنی بر پیامبر بهترین گواهی بر علمی بودن اسلام است،‌ یادآور شدند: هرگز نباید خود کم بین باشیم،‌ زیرا استعدادها فراوانی در جوانان ما وجود دارد که می‌توان استعدادهای پویای جوانان را برای شکوفایی کشور اسلامی به کار گرفت.

برچسب ها :
captcha