پاسخ دفتر حضرت آیت اللَّه العظمى مکارم شیرازى(مدّظلّه)به اظهارات برخى از مسئولین محترم

پاسخ دفتر حضرت آیت اللَّه العظمى مکارم شیرازى(مدّظلّه)به اظهارات برخى از مسئولین محترم


در پی انکار بد رفتاری سلفی های تندرو نسبت به زوار ایرانی توسط بعضی از مسئولین، از سوی دفتر معظم له جوابیه ای بدین شرح صادر شد :‌

    بسم اللَّه الرحمن الرحیم


 
متأسفانه بعضى از مسئولین محترم بدرفتارى بعضى از سلفى‏هاى تندرو را نسبت به زوّار ایرانى منکر شده‏اند. این در حالى است که صدها شاهد عینى براى این امر وجود دارد. در بسیارى از اوقات کتاب زیارتنامه را از آنها گرفته‏اند و پرت کرده و به روحانیون کاروانها اهانتهایى کرده‏اند که از ذکر آن معذوریم. گاهى به زنان اهانت‏هایى کرده‏اند. صدها هزار کتاب که مملوّ از دروغ و تهمت و اهانت است بر ضدّ شیعه در ایام عمره یا حج منتشر کرده‏اند که نمونه‏هاى آن نزد ما موجود است، به علاوه اخیراً دیدیم که این گروه سلفى تندرو با هموطنان شیعه خود چگونه رفتار کردند که خبر آن در تمام جهان اسلام پیچید و مراجع محترم در برابر آن موضع گرفتند و حتى کار به دیدار علماى شیعه حجاز با پادشاه عربستان سعودى کشید، جایى که با هموطنان خود آن‏گونه رفتار کنند تعجب نکنید با دیگران بدرفتارى نمایند.

 هرچند اخیراً شنیده شد تا حدّى تغییر روش دادند و این بر اثر اعتراض شدید مراجع دینى و علماى دیگر است نه بخاطر سکوت و بى‏تفاوتى بعضى از مسئولین ما.

 امیدواریم اولاً مسئولین ما چشم بر واقعیتها نبندند، ثانیاً امیدواریم آرامش نسبى که فعلاً پیدا شده از سوى مقامات سعودى ادامه یابد و دیگر زمام اختیار به دست آن گروه خشن و متعصّب سپرده نشود، و پخش کتب مضره نیز پایان یابد یا اجازه جوابگویى و نشر کتب به پیروان اهل‏بیت‏علیهم‏السلام داده شود، در غیر این صورت مراجع به وظیفه شرعى خود عمل خواهند کرد.

برچسب ها :
captcha