رسانه ملی باید فرهنگ تولید و نوآوری را در میان جوانان ایجاد کند

رسانه ملی باید فرهنگ تولید و نوآوری را در میان جوانان ایجاد کند


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مسؤولین رادیو جوان فرمودند: امروز بسیاری از مسایل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جهان بر محور رسانه ها می چرخد و حوادث غزه ثابت کرد اگر رسانه های گسترده ما نبود چهرۀ ظالمان را مظلوم و مظلومان را ظالم نشان می  دادند.‌

ایشان با اشاره به اینکه بخش عظیمی از جمعیت کشور ما را جوانان تشکیل می دهند، افزود: شکی نیست جوانان مهم ترین سرمایه کشورمان به شمار می آیند و به خوبی حضور آنان در تمام میادین علمی فرهنگی و اجتماعی نمایان است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی توجه به کمیت برنامه رسانه ای را مهم یاد کرد و اظهار داشتند: توجه به کیفیت برنامه های جوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این بخش دقت کنید که از فرهنگ غرب تبعیت نشود اینکه هر چه مخاطب آن را می پذیرد تولید کنید؛ بلکه باید بر اساس فرهنگ اسلامی هدایت خواسته های مخاطبان را بر عهده داشته باشید.

معظم له تصریح کردند: برخی گمان می کنند در برنامه های رسانه ای نمی توانند جذابیت را با هدف دار بودن همراه سازند در حالی که برخی تولیدات رسانه ملی این تفکر را خط بطلان کشید و نشان داد که جذابیت می تواند هدف دینی و اسلامی را در پی داشته باشد.

ایشان از مسؤولان رسانه ملی خواستند در تولیدات خود نسبت به مباحث علمی واخلاقی دقت بیشتری داشته باشند وافزودند: رسانه ملی باید جوانان را به سوی علم، کار، تلاش، نظم و فعالیت سوق دهد تا از این طریق جوانان به اوج قله های معرفت برسند و اعتماد به نفس را در آنها تقویت کنید.

ایشان در ادامه تصریح کردند: باید تولیدات رسانه ملی به گونه ای باشد که جوانان را با باورها و آموزه های دینی بیشتر آشنا کند و بدانید اگر جوانان ما با مبانی دینی آشنایی پیدا نکنند آنها را برای همیشه از دست خواهیم داد.

معظم له در پایان تأکید کردند: امروز دشمنان از فرهنگ دینی جوانان ما در هراسند و می ترسند جوانان جان بر کف ما هر لحظه نقشه های آنان را نقش بر آب کنند؛ از این رو باید فرهنگ دینی و اسلامی را در میان جوانان بیش از این گسترش داد.

برچسب ها :
captcha