حوزه های علمیه مسائل اقتصاد نوین را بررسی کنند

حوزه های علمیه مسائل اقتصاد نوین را بررسی کنند


آیت الله العظمی مکارم شیرازی 25 بهمن ماه در دیدار رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و  اعضای سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، فرمودند: باید بررسی دقیق معاملات نوین اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهید.‌

ایشان تعریف و تبیین معاملات نوین اقتصادی را مهم خوانده و افزودند: برخی موضوعات در بورس و اوراق بهادار وجود دارد که ارکان و مسیر آن به خوبی بیان و تعریف نشده است که تبیین و ترسیم جزئیات این معاملات در روند فعالیت های اقتصادی بسیار کمک خواهد کرد.

معظم له با اشاره به برخی معاملات اینترنتی اظهار داشتند: گاهی در معاملات اینترنتی دیده می شود که افراد به صورت کاذب و دروغین معاملات را انجام می دهند، ترسیم خط مشی این گونه معاملات نیز باید در کمیته فقهی سازمان بورس تبیین و توضیح داده شود، زیرا غربی ها دام های مهمی برای ربودن سرمایه های مردم جهان سوم تهیه کرده اند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: هم اینک فصل نوینی در مسائل بازارهای اقتصادی گشوده شده، که حوزه های علمیه باید پاسخ گوی این گونه مسائل باشند و مبانی فقهی آن را برای اقتصاددانان تبیین و ترسیم کنند.

ایشان هم چنین اظهار داشتند: باید برخی شبهات موجود در سازمان بورس را با مراجع تقلید و حوزه های علمیه در میان بگذارید و ماهیت آنها را تشریح کنید تا به صورت استدلالی و فقهی به این مباحث پاسخ داده شود.

برچسب ها :
captcha