چراغ شعر باید همچنان فروزان باشد

چراغ شعر باید همچنان فروزان باشد


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار شاعران جوان استان قم با ایشان فرمودند: زبان شعر بسیار گویا و تأثیرگذار است و می توان مطالب ارزشمند را به وسیله زبان شعر انتقال داد.‌

ایشان تصریح کردند: شعر باید به عنوان زبان گویا حفظ شده و چراغ آن برای همیشه فروزان بماند؛ زیرا گاهی انتقال پیام از طریق شعر از ده ها سخنرانی و خواندن کتاب آسانتر و مؤثرتر است.

معظم له با اشاره به تأثیر شعر اظهار داشتند : قرآن نیز بر این امر تأکید دارد و از شعرای صالح مدح و تمجید می کند. گاهی یک بیت شعر خانه ای برای انسان در بهشت می سازد و چه بسیار افرادی که به وسیله اشعار شعرا هدایت می شوند.

معظم له خطاب  به حاضران افزودند: خداوند به شما استعداد خوبی عنایت کرده و اشعار بسیار خوبی خواندید و باید قدردان این استعداد باشید و به نحو خوبی از آن استفاده کنید، بدانید در برابر این استعداد خدادادی در بارگاه الهی مسئول هستید.

ایشان با اشاره به آسیب های موجود در برخی اشعار مداحان فرمودند: متأسّفانه گاهی آسیب هایی در اشعار مدّاحان و شعرا وجود دارد که با مبانی دینی و قرآن همخوان نیست و با غلوگویی یا الوهیّت ائمه اطهار(ع)، صحّت اشعار خود را زیر سؤال می برند.

معظم له اظهار داشتند: گاهی در برخی اشعار دیده می شود که شعرا عشق آسمانی را با عشق زمینی مخلوط و مقایسه می کنند که این گونه مقایسه مسائل معنوی و بلند آسمانی را تضییع خواهد کرد.

معظم له آموزش های عقیدتی، اخلاقی و ولایتی را برای شعرا لازم دانستند و افزودند: همچنان که خداوند استعداد درخشان شعر به شما داده شده باید این استعداد هدفمند و در راستای اهداف بلند اسلامی و دینی قرار گیرد.

ایشان با اشاره به سرودن اشعار از سوی برخی شعرای جوان قمی در این دیدار فرمود: من تا به حال فکر نمی کردم شعرای جوان قمی تا این اندازه رشد پیدا کرده باشند و جای خوشحالی است که شاعران جوان این استان درخشش بسیار ارزشمندی در سطح کشور دارند. شاعران با هدف باید به سروده های خود عمل کنند تا مصداق آیة شریفة قرآن (وانّهم یقولون مالا یفعلون) نشوند و شما ان شاء الله از شاعران با هدف هستید.

برچسب ها :
captcha