پیام معظم له به مراسم کلنگ زنى حوزه علمیه صادق آل محمّد(صلی الله علیه و آله) فسا

پیام معظم له به مراسم کلنگ زنى حوزه علمیه صادق آل محمّد(صلی الله علیه و آله) فسا


قبل از هر چیز ایام سوگوارى ماه صفر را به همه شما عزیزان تسلیت عرض مى کنم، و مراسم آغاز بناى حوزه علمیه اى که به نام مبارک امام صادق(علیه السلام) در این سرزمین بنا مى شود را به همه اهالى محترم فسا و شما عزیزان حاضر در مجلس تبریک مى گویم.‌

از ویژگی هاى مهم ادیان آسمانى دعوت به علم و دانش و آگاهى است، در حالى که ویژگى ادیان ساختگى دعوت به خرافات و جهل و اسطوره هاى واهى است و این دو را با این دو علامت مى توان به خوبى شناخت.

این ویژگى یعنى دعوت به علم در آیین اسلام از هر آیین آسمانى پررنگ تر و گسترده تر است.

نخستین آیاتى که بر قلب پاک پیامبر خدا محمّد مصطفى(صلى الله علیه وآله) نازل شد آیات علم بود (اقْرَأْ بِسْمِ رَبِّکَ الَّذِى خَلَقَ * خَلَقَ الاِْنسَانَ مِنْ عَلَق * اقْرَأْ وَرَبُّکَ الاَْکْرَمُ * الَّذِى عَلَّمَ بِالْقَلَمِ * عَلَّمَ الاِْنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ).

قرآن مجید برترین امتیازى را که براى انسان نسبت به فرشتگان ذکر کرده همان مقام علمى آدم و آگاهى او بر علم الاسماء است و بالاترین مقام را در جامعه براى دانشمندان و فرهیختگان و علما، مى شمرد، (یَرْفَعِ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَات).

بنابراین یک جامعه پیشرو و مترقّى از نظر اسلام جامعه اى است که دانشمندان بیشترى را در تمام رشته هاى علمى در خود جا مى دهد. و در این میان علم دین که راه انسان را به صلح و صفا و امنیّت و تقوا و قرب به خدا و تکامل اخلاقى مى گشاید برترین علوم است.

اینجانب به سهم خود بسیار خوشوقتم که امروز به دست شما عزیزان یک مدرسه علمیّه وسیع و باشکوه به نام نامى امام صادق(علیه السلام) در اینجا پى ریزى مى شود، و امیدوارم مراسم افتتاح آن پس از پایان ساختمان به زودى انجام گیرد و علما و دانشمندان برجسته اى از آن برخیزند.

حقیقت این است که شهرستان فسا در منطقه حساسى واقع شده و مردمى سخت کوش و باهوش و فداکار دارد که مى توانند در پیشرفت اسلام و مکتب اهل بیت نقش مؤثرى داشته باشند.

ان شاء الله بکوشید این حوزه علمیّه را هر چه زودتر به سامان برسانید و از برکاتش بهره مند شوید جوانان منطقه نیز باید کمر همّت ببندند و حوزه را با استعدادهاى درخشان خود پر کنند و شاهد شکوفایى هر چه بیشتر علوم دینى در این منطقه باشیم. لازم است خیّرین و مسئولین محترم محلّى و سازمان محترم کلّ اوقاف نیز به پیشرفت این کار کمک کنند.

ما تجربه داریم هر نقطه اى که حوزه علمیه جامعترى دارد از امنیّت و آرامش و پاکى و قداست بهترى برخوردار است. بار دیگر لازم مى دانم از همه شما عزیزان و دست اندرکاران تشکر کنم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

قم ـ حوزه علمیّه

برچسب ها :
captcha