تخریب محیط زیست وحشتناک است

تخریب محیط زیست وحشتناک است


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور فرمودند: باید محیط زیست و سازمان جنگلداری و مراتع از دوگانگی خارج و تحت مدیریت یک سازمان واحد قرار گیرند.‌

معظم له تصریح کردند: متاسفانه در دنیا امروز در داخل کشور و همچنین جهانیان ارزش خاصی برای محیط زیست قائل نیستند و این نوع برخورد نسبت به محیط زیست که از گذشته در تاریخ وجود داشته است همچنان ادامه دارد.

ایشان حفاظت از محیط زیست را بسیار مهم قلمداد کردند و اظهار داشتند: اسلام نسبت به محیط زیست نگاه ویژه ای دارد و روایات فراوانی در این زمینه وارد شده است که این نگاه و برخورد اهمیت و نقش محیط زیست را نشان می دهد.

معظم له خاطر نشان کردند: متاسفانه در جامعه امروز برخی بی رحمانه و بدون توجه به منافع ملی، جنگل ها و مراتع را از بین می برند و هوا را آلوده می کنند و هرگز به فکر خود و آیندگان نیستند. این خودخواهی است که همه منافع عصر حاضر را از آن خود بدانیم و آینده گان را از منافع ملی محروم کنیم.

ایشان اظهار داشتند: نباید هرگز در حفظ منافع ملی، منافع دراز مدت را فدای منافع کوتاه مدت کرد و توجه به منافع کوتاه مدت ضررهای فراوانی به آیندگان وارد می کند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: اسلام به محیط زیست به عنوان برنامه مقدس نگاه می کند و شما مسؤولان باید پرچم انقلاب فرهنگی محیط زیست را در کشور برافرازید.

معظم له اظهار داشتند: دولت و همه نهادها و سازمان ها با محیط زیست مرتبط هستند و باید این سازمان را در انجام فعالیت هایش همیاری رسانند و هرگز نباید دیگر نهادها خود را از این مسؤولیت جدا بدانند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزوند: هر زمانی که خبر تخریب مراتع، جنگل ها و محیط زیست حتی گیاهان و حیوانات به من می رسد از این وضعیت رنج می برم.

ایشان یادآور شدند: متاسفانه مردم شهر تهران از آلودگی هوا بسیار رنج می برند و این درحالی است که  برخی بدون توجه به منافع ملی آلودگی های زیستی را در شهرها ایجاد می کنند و این نوع برخورد همگان را نگران کرده است. باید قبل از مجازات افراد متخلف به فکر تحول فرهنگی در محیط زیست باشید، تا همه مردم بدون نظارت دیگران از محیط زیست به خوبی حفاظت کنند.

برچسب ها :
captcha