ما باید پاسخگوی تشنگان معارف اهل بیت علیهم السلام در سراسر دنیا باشیم

ما باید پاسخگوی تشنگان معارف اهل بیت علیهم السلام در سراسر دنیا باشیم


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در دیدار دکتر مهدی مصطفوی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فرمودند: امروز جهان تشنه معارف حقه اسلامی است و باید متناسب با نیاز و خواست جهانی، فرهنگ اسلامی را در جهان گسترش دهیم و پاسخ‌گوی تشنگان معارف اهل بیت علیهم السلام  در سراسر دنیا باشیم.‌

به گزارش واحد خبر دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی،‌ در این دیدار معظم له خواستار توجه هر چه بیشتر دولتمردان به مسائل فرهنگی شده و فرمودند: مسؤولان و دولتمردان نگاه خود به مساله فرهنگی را افزایش دهند و در اختصاص سرانه بودجه به این بخش اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.  

ایشان افزودند: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکست مفتضحانه رژیم پلید در جنگ 33 روزه لبنان همه جویندگان حقیقت می‌خواهند معارف اسلامی و انقلاب ایران را بشناسند و اکنون که چنین شرایطی ایجاد شده باید به درستی معارف را به مردم جهان معرفی کرد. علاوه بر اینکه سرمایه گذاری درمسائل فرهنگی، تاثیر بسزایی در مسائل نظامی و سیاسی و خارجی دارد و ما اگر به دنبال کاهش مشکلات و فشارهای خارجی هستیم باید مساله فرهنگی را در اولویت قرار دهیم.

معظم له تربیت رایزن‌های فرهنگی را مهم قلمداد کرده و اظهار داشتند: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند با تاسیس دانشگاهی، فرهیختگانی از حوزه و دانشگاه را به عنوان رایزن فرهنگی تربیت کند تا اینان بتوانند به درستی فرهنگ اسلامی را در جهان گسترش دهند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی آشنایی رایزن‌های فرهنگی با فرقه‌های و گروهای مختلف را مهم دانسته و افزودند: بسیاری از فرهیختگان حوزوی می‌توانند به عنوان رایزن فرهنگی در کشورهای مختلف فعال شوند و ایجاد مرکز تخصصی جهت تربیت رایزنان فرهنگی در حوزه علمیه قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: حوزه‌های علمیه در مسائل فرهنگی جهان بسیار تاثیر گذار هستند و هر منطقه‌ای از داخل و خارج کشور که حوزه‌ علمیه در آن تاسیس شده است توانسته برکات ارزنده‌ای را برای آن منطقه داشته باشد.

معظم له اظهار داشتند: گسترش فعالیت‌ حوزه‌های علمیه در خارج از کشور ضروری است تا از این طریق مسائل فرهنگی و اسلامی نیز توسعه یابد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کردند: اگر یک درصد از هزینه‌های که برخی‌ کشورها برای گسترش وهابیت در جهان اختصاص می‌دهند، ما داشته باشیم، می‌توانیم بسیار از مسائل فرهنگی و اسلامی را در جهان به خوبی گسترش دهیم.

برچسب ها :
captcha