پزشکی قانونی در مسائل فقهی و شرعی دقت بیشتر داشته باشد

پزشکی قانونی در مسائل فقهی و شرعی دقت بیشتر داشته باشد


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دکتر محمد حسن عابدی، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، فرمودند: پزشک قانونی کشور از حساسیت بسیار بالائی برخوردار است.‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معظم له، ایشان در ادامه تصریح کردند: بسیاری از کارهای شما با مسائل فقهی و حقوقی گره خورده است که باید در اجرای آن بسیار دقت و حساسیت داشته باشید تا خدای نکرده افراد گرفتار مشکلی نشوند.

معظم له با بیان این که در بسیاری از مسائل پزشکی قانونی جان انسان‌ها در خطر است، خاطرنشان کردند: با کوچک ترین بی دقتی ممکن است خسارتی برای افراد ایجاد شود که جبران آن بسیار مشکل خواهد بود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواستار ارتباط هر چه بیشتر پزشکی قانونی با حوزه های علمیه شده و افزودند: راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی برای ارتباط هرچه بیشتر با مراجع تقلید در جهت حل مسائل شرعی ضروری به نظر می‌رسد که امیدواریم در آینده نزدیک این موضوع تحقق یابد.

ایشان تاکید کردند: پزشکی قانونی می‌تواند تمام مسائل فقهی و شرعی را که مورد نیاز او است با ما در میان بگذارد و ما برای پاسخ‌گویی با سؤالات آن‌ها همیشه آماده هستیم.

 معظم له با اشاره به وجود برخی مسائل وارده از فرهنگ غرب به ایران فرمودند: ممکن است برخی مسائلی که با فرهنگ و دین ما همخوانی نداشته باشد،‌ وارد مسائل پزشک قانونی شده باشد و از این طریق ضربه‌ای به برخی افراد وارد شود که ما آماده‌ایم این مسائل را به صورت تخصصی و جزئی بررسی و به مسوولان پاسخ آن را بدهیم.

همچنین دکتر محمد حسن عابدی، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در این دیدار،‌گفت: ارتباط مراجع تقلید با این مرکز بسیار ارزشمند وسازنده‌ است و امیدواریم در آینده این ارتباطات افزایش یابد و مسائل حقوقی این بخش حل شود.

وی همچنین از استاندارد شدن مسائل پزشک قانونی در کشور خبر داد و افزود: براساس راه‌اندازی مرکز تحقیقات پزشک قانونی این مرکز از سال 85 بسیار از مسائل را به صورت قانونی و شرعی بررسی می‌کند.

برچسب ها :
captcha