احیای حوزه های علمیه امنیت و آرامش را به همراه دارد

احیای حوزه های علمیه امنیت و آرامش را به همراه دارد


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار معاون رئیس جمهور افغانستان و هیئت همراه فرمودند: ارتباط ایران با افغانستان بیش از دیگر همسایه هاست و وجود یک افغانستان آزاد و توأم با امنیت و آرامش باعث خوشحالی و خوشبختی ما خواهد بود.‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له، ایشان افزودند: افغانستان بیشترین صدمه را از جنگ دید و در حال حاضر نیازمند بازسازی و نوسازی است اما ما نگرانیم که دوباره دست هایی از خارج دخالت کرده و با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی اجازه آبادانی را به این کشور ندهد.

معظم له تصریح کردند: امیدواریم با تدبیر مسئولین افغانی، اجازه دخالت های بیگانگان داده نشود و شاهد آبادانی این کشور باشیم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر احیای حوزه های علمیه در افغانستان افزودند: احیای حوزه های علمیه امنیت و آرامش را به همراه داشته و مانع نفوذ فرهنگ های نادرست در جامعه خواهد شد.

ایشان افزودند: آنچه ما را نگران می کند، مسائل فرهنگی افغانستان است که باید با بیداری ما و شما اجازه دور کردن جوانان افغان از اسلام را به بیگانگان ندهیم.

معظم له افزودند: باید با برنامه ریزی مدبرانه مسئولان، زمینه ایجاد اشتغال و تحصیل جوانان افغان فراهم شود تا به راه های درآمد نامشروع مواد مخدر کشیده نشوند.

ایشان با اشاره به برخی درآمدهای نامشروع در افغانستان به ویژه تولید مواد مخدر تصریح کردند: درآمدی که از راه نامشروع به دست آید در راه نامشروع نیز هزینه خواهد شد، همانگونه که شاهد بودیم این درآمدها صرف هزینه های جنگ های ویرانگر در افغانستان شد.

آیة الله العظمی مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر گره مشکلات افغانستان باز شده و با برنامه ریزی های مشترک شاهد آبادانی افغانستان باشیم.

برچسب ها :
captcha