توصیه هاى معظم له در دیدار با کانون مداحان کشور

توصیه هاى معظم له در دیدار با کانون مداحان کشور


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار مسؤولان کانون مداحان کشور از مداحان با عنوان زنده کنندگان آثار شهیدان کربلا یاد کرده و فرمودند: امروز مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به سرعت در دنیا در حال پیشروى است و همین امر حساسیت دشمنان را برانگیخته است.‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله العظمی مکارم شیرازی، معظم له با بیان این که امروز دشمنان اسلام عزادارى عاشوراى حسینى و مراجع تقلید را دو مقوله مزاحم اهداف خود مى دانند، تصریح کردند: سعى کنید این دو موضوع حفظ شود.

ایشان با انتقاد از تندروى وهابى ها اظهار داشتند: عدّه اى انگشت نما از وهابى هاى افراطى به دروغ پردازى علیه مکتب شیعه مى پردازند و سیل تهمت ها را در سایت ها و کتابهاى خود روانه شیعیان کرده اند که همه اینها به دلیل سرعت گرفتن مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در جهان است.

معظم له دشمنان اسلام را زخم خورده مکتب اهل بیت(علیهم السلام) خوانده و افزودند: دشمنان در پى ضربه زدن به این مکتب اند و امروز مراسم عزادارى عاشوراى حسینى و مراجع تقلید را مزاحم اهداف خود مى دانند و به همین دلیل به دنبال تضعیف این دو مقوله ارزشمند هستند.

آیة الله العظمى مکارم شیرازى در ادامه ، احیاى عاشوراى حسینى را از جمله رسالت بزرگ مداحان دانسته و به توصیه هاى هفتگانه در این باره اشاره کردند و اظهار داشتند: آموزش مستمر در محتوا و شکل مداحى براى مداحان ضرورى است و باید در طول سال با برگزارى جلسات مختلف این روش ادامه یابد تا پیشکسوتان بتوانند تجربیات خود را به مداحان جوان و کسانى که تازه در این عرصه پانهاده اند انتقال دهند.

ایشان آشنایى با فرقه هاى انحرافى صوفى گرى و عرفان هاى کاذب و وهابى و مباحث روانشناختى را از جمله ضرورت هاى دوره آموزشى ویژه مداحان خوانده و افزودند: باید مداحان براى بیان اشعار در مرثیه خوانى از منابع معتبر شیعى بهره گیرند تا بتواند به درستى حقایق واقعه حادثه کربلا را به جامعه اسلامى معرفى کنند.

آیة الله العظمى مکارم شیرازى در بخش دیگرى از سخنان خود خاطرنشان کردند: نباید مجالس امام حسین(علیه السلام) را به کانون تبلیغات کاندیداها و نمایندگان سیاسى تبدیل کرد زیرا برخورد جناحى و سیاسى ظلم به مجالس عزادارى امام حسین(علیه السلام) است.

ایشان در ادامه تصریح کردند: از غلو و افراط، همچنین از نقصان در بیان فضائل اهل بیت(علیهم السلام)دورى کرده و خط اعتدال را به عنوان بهترین گزینه براى خود انتخاب کنید و در این راه از اشعار شاعران و دانشمندان بزرگ بیشتر بهره گیرید.

معظم له تأکید کردند: مداحان در مسائل مالى مناعت نفس نشان دهند و نتیجه کارشان را به امام حسین(علیه السلام) واگذار کنند وبدانند این گونه برخورد تأثیر بسزایى در زندگى و رفتار آن ها خواهد داشت.

آیة الله العظمى مکارم شیرازى خاطر نشان کردند: نباید دوگانگى در مجالس عزادارى امام حسین(علیه السلام)ایجاد شود. دشمنان عظمت عزادارى ها را دریافته اند و در پى اختلاف افکنى میان مساجد و حسینیه ها هستند و باید مراقب عوامل نفوذى در مجالس عزادارى امام حسین(علیه السلام) بود.

برچسب ها :
captcha