جناح ها و گروه هاى سیاسى کشور از پرخاشگرى و تخریب انتخاباتى دورى کنند

جناح ها و گروه هاى سیاسى کشور از پرخاشگرى و تخریب انتخاباتى دورى کنند


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار هیئت رئیسه مجلس شوراى اسلامى خواستار بهره گیرى از صاحبنظران و پژوهشگران در تقنین قوانین شد و همچنین از جناح ها و گروه هاى سیاسى کشور خواست فضاى انتخاباتى کشور را با پرخاشگرى و تخریب آلوده نکنند.‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی، معظم له امروز در دیدار رئیس و اعضاى هیئت رئیسه مجلس شوراى اسلامى در قم فرمودند: خوشبختانه مجلس هشتم با وجود سلایق مختلف از آرامش خوبى برخوردار است.

ایشان با بیان اینکه بسیارى از کارهاى مجلس در کمیسیون هاى تخصصى صورت مى گیرد، افزود: کمیسیون هاى تخصصى در مجلس با بهره گیرى از صاحبنظران و پژوهشگران مى توانند قوانین مستحکمى را تدوین و آنها را به صحن علنى مجلس بیاورند تا به تصویب نهایى برسد.

معظم له خواستار توجه نمایندگان مجلس به بررسى مسائل و مشکلات منطقه اى خود شده و اظهار داشتند: توجه به مشکلات مذهبى شما را از دیگر مشکلات مناطق کشور و نظارت و تقنین باز ندارد.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى بحران اقتصادى، فرهنگى و امنیتى را از مشکلات اساسى جهان دانسته و خاطرنشان کردند: بحران اقتصادى دامنه آن همه جهان را فرا مى گیرد و این نشان مى دهد این بحران به زودی تمام شدنى نیست و مجلس و دولت به کمک هم به صورتى برنامه هاى خود را تنظیم کنند تا از درآمدها حداکثر بهره لازم را ببرند و هزینه هاى اضافى را کاهش دهند تا بتوانیم این بحران را به خوبى پشت سر بگذاریم.

ایشان به بحران اخلاقى و فرهنگى جهان اشاره کرده و افزودند: متأسفانه این بحران در جهان فراگیر شده و رسانه ها هر روز به آن دامن مى زنند. مجلس مى تواند از طریق نظارت و قانونگذاری دقیق کارهاى ارزشمندى در این بخش انجام دهد.

معظم له همچنین با اشاره به نزدیک شدن انتخابات دهمین دوره ریاست جمهورى فرمودند: جناح ها و گروه هاى سیاسى در فضاى انتخاباتى از پرخاشگرى و تخریب، پرهیز و با حسن نیت به فکر نظام، مردم، اسلام و کشور باشند تا دیگر بحرانى به نام بحران سیاسى پیدا نشود.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى در پایان خواستار حلّ مشکلات قم از قبیل مشکل آب شیرین و طرح حرم تا حرم از سوى ریاست و هیئت رئیسه مجلس شوراى اسلامى شد.

برچسب ها :
captcha