ائمه جماعات ارتباط خود با جوانان را بیشتر کنند

ائمه جماعات ارتباط خود با جوانان را بیشتر کنند


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى، شامگاه یکشنبه، 24 آذر در دیدار ائمه جماعات موفق مدارس کشور  خواستار ارتباط گیرى هر چه بیشتر ائمه جماعات مدارس کشور با جوانان شد و از آن ها خواست تا بخشى از ساعت روز را به سؤالات و شبهات دانش آموزان اختصاص دهند.‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله العظمی مکارم شیرازی، ایشان در ادامه به برخى از ویژگى هاى نماز اشاره کرده و اظهار داشتند: نماز انسان را در برابر بسیارى از گناهان بیمه می کند و کسانى که به نماز اهمّیّت بیشترى دهند در بسیارى از موارد از گناه و آلودگى به دور خواهند ماند.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در پاسخ این سؤال که چگونه برخى با اقامه نماز باز به گناه آلوده مى شوند، افزود: اگر کسى با وجود نمازخوان بودن باز هم به گناه آلوده شد، نشان مى دهد که فرد به میزان توجه به نماز از گناه و آلودگى دور شده و هرچه این توجه و اهمیت به نماز کمتر شود انسان به گناه نزدیک تر خواهد شد.

ایشان تصریح کردند: نماز انسان را در برابر حلّ بسیارى از مشکلات نیرومند و قوى مى کند و همچنین به کارهاى انسان نظم و انضباط مى بخشد و با شنیدن صداى اذان، انسان پى مى برد که هیچ کارى  مقدم تر از برپایى نماز نیست.

معظم له از نماز به عنوان نردبان ترقّى یاد کرده و افزودند: انسان به هر میزانى که در اهمیت و نقش نماز توجه کند و آن را با پاکى و خلوص انجام دهد به همان اندازه میان نمازگزار و خداوند حلقه اتّصال برقرار مى شود.

ایشان تأکید کردند: ائمه جماعات مدارس به صورت محترمانه، مؤدبانه و مهربانانه با جوانان و دانش آموزان ارتباط برقرار کنند و ساعتى از روز را به حضور در میان جوانان و دانش آموزان اختصاص داده و به شبهات و احکام شرعى آن ها پاسخ دهند و با ادبیات شیرین سخن بگویند.

معظم له برخورد مناسب و اعمال درست را در هدایت انسان ها بسیار مهم قلمداد کرده و خطاب به ائمه جماعات مدارس اظهار داشتند: شما که به عنوان الگو در میان جوانان و نوجوانان مدارس شناخته مى شوید در رفتار و اعمال خود دقت بیشتر داشته باشید تا این اطمینان و رویکرد به شما، توجه دانش آموزان به مسائل معنوى را بیشتر کنند.

برچسب ها :
captcha