دست دوستى برخى سران اعراب براى جهان اسلام تأسف بار است

دست دوستى برخى سران اعراب براى جهان اسلام تأسف بار است


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار شمارى از فرماندهان سپاه پاسداران و دانشجویان با اشاره به محاصر غزه و دست دوستى برخى کشورهاى عربى به جاى حمایت از مردم مظلوم غزه این حرکت را براى جهان اسلام تاسف بار خواندند.‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله العظمی مکارم شیرازی، معظم له با اشاره به محاصر غزه فرمودند: متأسّفانه برخى از کشورهاى عربى به جاى حمایت از مردم مظلوم غزه، دست دوستى با رژیم صهیونیست داده اند.

ایشان با ابراز تأسّف از چشم پوشى برخى سران اعراب در برابر محاصره غزه، تصریح کردند: براى جهان اسلام و عالمان اسلامى تأسّف بار است که عالمى از مصر دست دوستى با جانیان رژیم اشغالگر داده و از آن ها حمایت و این حرکت را مانند تقریب مذاهب مى خوانند.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى تأکید کردند: هنوز برخى از سران اعراب و بزرگان اسلامى که خود را عالم مى خوانند، تفسیر و بیان مطالب را به خوبى درک نکرده و دوستى با رژیم صهیونستى را تقریب مذاهب تفسیر مى کنند که این خود تحریف واقعیت هاست.

ایشان با اشاره به سکوت برخى سران اعراب در برابر پیروزى حزب الله لبنان بر رژیم پلید اسرائیل فرمودند: زمانى که حزب الله لبنان در جنگ 33پیروز میدان شد، چرا به رسم تقریب ادیان سخن از حمایت به میان نیاوردید و اکنون که جوانان و کودکان غزه در محاصره و کشتار بى رحمانه قرار دارند با ارتباط دوستى دم از تقریب ادیان مى زنید!؟

آیت الله العظمى مکارم شیرازى افزودند: مایه ننگ است که برخى از سران اسلامى و عالم نمایان، بى بندبارى را آزادى، جنایت را حقوق بشر و عفت را ضعف نفس مى خوانند و حق و باطل را وارونه جلوه مى دهند.

معظم له با توجه به گذشت شصت سال از صدور بیانیه سازمان حقوق بشر درباره فلسطین افزودند: هم اینک بر همگان روشن است که آن چه به نام حقوق بشر نامیده مى شود تنها لفاظى و مفهومى به حق خود بیش نیست و هر زمانى منافع و ثروت هاى آن ها تأمین شود آن را حقوق بشر مى نامند.

ایشان ادامه دادند: کسانى که دم از حقوق بشر مى زنند به دنبال سیطره بر جهان در گستره منافع خود است و هرگز براى منافع و حقوق دیگران ارزشى قائل نیستند.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى با اشاره به انتخاب رییس جمهور جدید آمریکا فرمودند: گرچه فرد سیاه پوست رییس جمهور آمریکا است; اما گردانندگان اصلى امریکا هرگز تغییر نیافته و مهره ها همان گردانندگان اداره کشورشان هستند و نباید در دام ظاهر و القاب ظاهرى افتاد.

برچسب ها :
captcha