همه جناح ها و گروه ها در سایه غدیر متحد شوند

همه جناح ها و گروه ها در سایه غدیر متحد شوند


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار اعضاى ستاد برگزارى جشن هاى غدیر ضمن تشکر فراوان از این برنامه عظیم اسلامى فرمودند: با این که دین ما با سیاست آمیخته و اسلام، دینى سیاسى است، ولى شما مسؤولان برگزار کنندگان محترم جشن هاى غدیر باید از برگزارى مراسم مذهبى به صورت سیاسى و جناحى دورى کنید‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله العظمی مکارم شیرازی، ایشان فرمودند: برگزارى مراسم و بزرگداشت هفته غدیر در کشورهاى مختلف ابتکارى مناسب و موفقیت آمیز است.

ایشان بالندگى و موفقیت در کارها را منوط به جلوگیرى از کارهاى تکرارى خوانده و افزودند: اگر مى خواهیم برنامه هایمان براى مردم مفید و در جامعه تأثیرگذار باشد باید به سراغ کارهاى تازه و جذاب و معقول رفت.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در ادامه خواستار برگزارى جشن ها و نشست هاى علمى براى معرفى شخصیت امام على(علیه السلام) و غدیر خم در طول سال شد و اظهار داشت: ابعاد وجودى امیرالمومنین(علیه السلام) فراتر از دایره تشیع است، باید همه مسلمانان و حتى غیرمسلمانان را با وجود مبارک این امام همام آشنا کرد.

ایشان تاکید کردند: امیرالمومنین(علیه السلام) شخصیتى جهانى است و اگر برخى امامت این امام را نپذیرند; ولى نمى توانند تقوا، عدالت و شجاعت آن حضرت را انکار کنند. سعى کنید در محدوده جهان تشیّع منحصر نشوید و غدیر را به همه جهانیان بشناسانید.

معظم له انتشار نامه مالک اشتر و بهره ورى از سخنان امام على(علیه السلام) در دیگر کشورها و سازمان ملل را بهترین دلیل بر جهانى بودن سخنان امام على(علیه السلام) توصیف کرده و افزودند: سخنان و کلمات مولا امیرالمومنین(علیه السلام) حکیمانه و براى همه انسانها کار ساز است.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى خواستار دورى از بیان سخنان اختلاف افکنى در میان مسلمانان شد و اظهار داشت: نباید با بیان برخى سخنان اختلاف برانگیز حساسیت دیگر مذاهب را برانگیخت و این سخن به معناى کوتاهى از حقانیت نیست.

ایشان با اشاره به بروز برخى اختلاف ها در هند فرمود: متأسفانه درگیرى و اختلاف افکنى در میان کشورهاى مختلف افزایش یافته و اکنون شاهد حادثه بمبئى هستیم که ممکن است تمام منطقه را تحت تأثیر خود قرار دهد و به یقین کار دشمنان اسلام است.

معظم له با بیان که در مسأله غدیر و امام على(علیه السلام) باید حق مطلب را اداء کرد، افزودند: مى توان با دورى از حساسیت ها و تحریک گروهاى مذهبى و به صورت منطقى و معتدل حقانیت و عقاید خودمان را بیان کنیم، بدون این که اختلافى در میان مسلمانان ایجاد شود.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى تأکید کردند: همه جناح ها در سایه غدیر متحد شوند و براى تبلیغ دین و غدیر بکوشند.

برچسب ها :
captcha