عصر حاضر عصر شکوفایى مذهب شیعه است

عصر حاضر عصر شکوفایى مذهب شیعه است


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى، در مراسم افتتاح اوّلین مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسى قم که در مدرسه امیرالمؤمنین(علیه السلام) برگزار شد طی سخنانى فرمودند:‌ شیعه در طول تاریخ همیشه مظلوم بوده و تنها در زمان فاطمى ها که در مصر و شمال آفریقا حکومت مى کردند و در زمان پادشاهان صفویه نسبتاً روى آرامش به خود دیدند.‌

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى، در مراسم افتتاح اوّلین مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسى قم که در مدرسه امیرالمؤمنین(علیه السلام) برگزار شد طی سخنانى فرمودند:

شیعه در طول تاریخ همیشه مظلوم بوده و تنها در زمان فاطمى ها که در مصر و شمال آفریقا حکومت مى کردند و در زمان پادشاهان صفویه نسبتاً روى آرامش به خود دیدند.

معظم له عصر حاضر را عصر شکوفایى مذهب شیعه توصیف نموده و بیان داشتند: امروز در تمام دنیا به برکت انقلاب اسلامى گوش شنوا برای مکتب تشیع فراهم شده است.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى با اشاره به درجه بالاى حوزه علمیه قم در میان حوزه هاى علمیه کشور افزودند: امروز حوزه علمیه قم با توجه به جایگاهى که دارد، مناسب ترین محل براى پایه گذارى مرکز شیعه شناسى است و این افتخار ماست که شیعه را به جهانیان بشناسانیم.

ایشان با اشاره به شبهه افکنى دشمنان در تشیع فرمودند: امروز صدها سایت براى شبهه افکنى درباره شیعه ایجاد شده ولى ما از آنها هراسى نداریم زیرا اگر شیعه در دنیاى امروز عزت نداشت، این همه سم پاشى بر علیه آن انجام نمى شد.

معظم له با اشاره به مسجد مقدس جمکران و حضور عاشقان در این مسجد تصریح کردند: ما تصمیم داریم تمام کتاب هایى که درباره تشیع نوشته شده، در کتابخانه اى جمع آورى کنیم و با ایجاد سایت تخصصى و شبکه ماهواره اى، شیعه را از مرکزى فرهنگى، در کنار مسجد مقدّس جمکران به جهان بشناسانیم.

ایشان با اشاره به فعالیت گسترده وهابیت در جهان اظهار داشتند: متأسفانه وهابیت جلوى پیشروى اسلام را گرفته است و اگر اسلام از دیدگاه مکتب شیعه شناخته شود، به سرعت در جهان گسترش پیدا می کند ولى اگر از دیدگاه وهابیون شناخته شود، با مشکل روبه روست.

برچسب ها :
captcha