رسانه ملّى باید بى طرف و در تمام جهات آموزنده باشد

رسانه ملّى باید بى طرف و در تمام جهات آموزنده باشد


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار مهندس عزت الله ضرغامى، رییس سازمان صدا و سیما فرمودند: امروز رسانه ملى به مکتبى تبدیل شده است که مى تواند در افکار، عقاید و سیاست و تمام زندگى مردم تأثیرگذار باشد.‌

ایشان با تأکید بر دقت و نظارت رسانه ملى اظهار داشتند: صدا و سیما باید در ساخت و تولیدات خود حساسیت بیشترى داشته باشد، زیرا کار بسیار ظریفى است.
معظم له افزودند: اگر رسانه ملى به دنبال اعتماد مردم است، باید کاملا بى طرف باشد.
حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى افزودند: انتقاد در صدا و سیما باید سازنده، منصفانه و دقیق باشد به گونه اى که مردم به این انتقادات اطمینان خاطر کنند. رسانه ملى در کنار انتقادهاى سازنده باید موفقیت ها و پیشرفت هاى کشور را مد نظر قرار دهد.
معظم له افزودند: نباید به بهانه تخریب مانع انتقادهاى سازنده در صدا و سیما شد و مى توان این امر را با دقت و نظارت بیشترى جامه عمل پوشاند و مرز میان «تخریب» و «انتقاد سازنده» را روشن ساخت.
ایشان از انعکاس اخبار مراسم آغاز سال تحصیلى حوزه هاى علمیه در رسانه ملى قدردانى کرده و اظهار داشتند: خوشبختانه در سال جارى شاهد انعکاس خوب رسانه ملى از حوزه علمیه بودیم که این روند باید دنبال شود.
معظم له تأکید کردند: حوزه هاى علمیه و نهاد مرجعیت نقش مهمى در کشور ایفا مى کنند که باید این نهاد حفظ و تقویت شود.
حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى همچنین از پخش برنامه ها و فیلم هاى مذهبى در صدا و سیما قدردانى کردند و افزودند: برخى از این برنامه هاى رسانه ارزنده و مفید هستند که باید آنها تقویت شوند ولى در برخى فیلم ها ضعف هایى وجود دارد که باید آن را رفع کرد.
ایشان در پایان بر ترویج فرهنگ ساده زیستى و تقویت امر حجاب اسلامى در رسانه ملى تأکید کردند.

برچسب ها :
captcha