اگر مشکل اقتصادى افزایش یابد دامن گیر همه جناح ها و گروه ها خواهد شد

اگر مشکل اقتصادى افزایش یابد دامن گیر همه جناح ها و گروه ها خواهد شد


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى، شامگاه شانزدهم مهرماه در دیدار حجت الاسلام درى نجف آبادى، دادستان کل کشور و دبیر کنگره شیخ بهاءالدین بهایى با بیان اینکه در بیان مسائل نباید تنها جنبه هاى منفى را دید، فرمودند: شکى نیست کشور ما در شرایط خوبى قرار دارد، در حالى که اطراف کشور ما را آتش و ناامنى فرا گرفته است و هر روز انفجار و قربانى ها داده مى شود ولى الحمدلله کشور ما جزیره مطمئن در میان این آتش هاست و در مسائل اخلاقى در مقایسه با دیگر کشورهاى بسیار متفاوت است.‌

معظم له تصریح کردند: ایران اسلامى در مسائل اقتصادى با همه کمبودهایى که دارد، ولى باز همه چیز فراهم است هر چند تورم و گرانى است.

ایشان افزودند: خوشبختانه مظاهر اسلامى در ایران، حتى با برخى کشورهاى که دم از کانون اسلام مى زنند قابل مقایسه نیست و این نشان تدبیر مسؤولان کشور را مى دهد.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى به برخى مشکلات داخل کشور اشاره کرده و اظهار داشتند: نباید برخى مشکلات از نظر پنهان بماند، هم اینک زمزمه دفتر فرهنگى و حفاظت از منافع آمریکا در ایران مطرح است، باید همه مسؤولان به گوش باشند.

ایشان تصریح کردند: در حالى که آمریکا از گروهک ها و منافقین تروریست حمایت و به آنها تابعیت آمریکایى مى دهد ولى در حال حاضر ایجاد دفتر فر هنگى و یا حمایت از منافع خود را در ایران دنبال مى کند، باید دانست که اینان به دنبال منافع خاص و مادى خود هستند و هرگز مبارزه با تروریست و دفاع از حقوق بشر براى آنها مهم نیست، حتى ممکن است به سران معروف تروریسم در افغانستان تابعیت آمریکا بدهند.

معظم له تأکید کردند: آمریکا با حمله به کشور همسایه مان، عراق را از چنگال صدام بیرون کشید در حالى که گرگ واقعى خودشان هستند، اینان به دنبال استقلال عراق نیستند، مى خواهند همه چیز را از عراق براى خود بگیرند که مسؤولان عراقى باید هوشیار باشند.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى افزودند: با توجه به اوضاعى که آمریکا در منطقه بوجود آورده است و تنها به دنبال منافع خود است، ما باید بسیار هوشیار باشیم، مبادا امتیازاتى در این مسائل از ما بگیرند و در عین حال بهانه هم به دست آنها ندهیم.

ایشان با بیان اینکه مسائل اقتصادى مى تواند تبدیل به مسائل سیاسى و فرهنگى شود، اظهار داشتند: اگر اقتصاد کشور مشکل پیدا کند، مفاسد اجتماعى نیز افزایش مى یابد، زیرا با افزایش مشکلات اقتصادى رشوه خوارى، مواد مخدر، سرقت و هتک نوامیس افزایش خواهد یافت، این نشان مى دهد که مسأله اقتصادى مى تواند با سرعت به مسأله فرهنگى تبدیل شود.

معظم له یادآور شدند: اگر مردم احساس کنند مسائل اقتصادى شان مشکل یافته است نسبت به نظام فکرشان تغییر مى یابد و به همین دلیل باید بسیار اهمیت دهیم، زیرا مسائل اقتصادى از پیچیده ترین مسائل است و با فکر چند نفر حل نمى شود، باید هر کسى که به کشور علاقه دارد، همه دست به دست هم بدهند و این مشکل را حل کنند.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى فرمودند: اگر مشکل اقتصادى افزایش یابد دامن گیر همه جناح ها و گروه ها خواهد شد، همه باید اختلافات را کنار بزنند و با کمک دولت، مجلس و قوه قضائیه این مشکل را حل کنند.

معظم له به اهمیت مبارزه با مفاسد اجتماعى اشاره کرده و افزودند: به عقیده بنده مبارزه با مفاسد اجتماعى مدتى است که فروکش کرده است و برخى این را براى خود چراغ سبز مى دانند و ما نگران این مسأله هستیم.

ایشان در بخش دیگرى از سخنان خود به وجود برخى مدعیان دروغین اشاره کرده و اظهار داشتند: امروز در گوشه و کنار کشور برخى مدعیان دروغین پیدا شده اند که با انگیزه هاى مادى و مفاسد اخلاقى وارد شده اند، دستگاه قضایى، نیروى انتظامى، اطلاعات و حوزه هاى علمیه باید در این زمینه هوشیار باشند که بتوانیم با خرافات مبارزه کنیم.

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى تصریح کردند: گاهى براى مبارزه با مدعیان دروغین نیاز به شجاعت است، باید وارد صحنه شد و از افکار متحجر وحشت نداشته باشیم.

معظم له در ادامه کلید حل مشکلات خانوادگى را قوه قضائیه و مجلس دانستند و تأکید کردند: ما مکرر مى بینیم برخى از مهریه هاى سنگین موجب از بین بردن کانون خانواده مى شود و گاهى دیده شده براى دریافت مهریه سنگین آن را قسط بندى مى کند که حتى بیش از یکصد سال طول مى کشد و این هرگز موافق عقل نیست و هیچ دلیل فقهى هم ندارد، زیرا از ادله اربعه عقل و اسلام عقلائى است.

ایشان در پایان با توجه به برگزارى همایش شیخ بهایى فرمودند: شیخ بهایى در میان بزرگان از افراد معدود بود و دو علم جدید و قدیم را در حد اعلى داشت. بزرگانى چون شیخ بهایى، ابوعلى سینا و شیخ طوسى را مى توان به عند سند برترین ها شناخت و باید آثار این بزرگان را منتشر و در اختیار محققان و نویسندگان عصر حاضر قرار داد.

برچسب ها :
captcha