سلاح برتر ما در جنگ، ایمان و روحیه شهادت طلبى است

سلاح برتر ما در جنگ، ایمان و روحیه شهادت طلبى است


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار فرماندهان و مسؤولان سپاه على بن ابى طالب(علیه السلام) بر آمادگى مستمر نیروهاى مسلح در برابر تهدیدهاى دشمنان تأکید کرده و فرمودند: دشمنان جمهورى اسلامى ایران از همه نیروهاى مسلح هراس دارند; ولى حساب ویژه اى در مقابل نیروهاى سپاه باز کرده اند. این ابهت سپاه و هراس دشمنان از آن، بسیار مهم است و باید پاس داشته شود.‌

ایشان افزودند: رشادت هاى نیروهاى سپاه در هشت سال دفاع مقدس، از این رزمندگان اسلام، نیرویى شکست ناپذیر در نظر دشمنان ترسیم کرده است.
ایشان خواستار انتقال تجربه هاى جنگ تحمیلى به نسل جدید نیروهاى مسلح شد و بیان داشتند: این تجربه هاى ارزشمند ارزان به دست نیامده و باید با تشکیل کارگروهى در این زمینه، همه ابعاد جنگ به جوانان منتقل شده و آنها را در فضاى میدان هاى رزم قرار دهد و در کنار آموزش آخرین فنون نظامى به کارآموزان باید به صورت مستمر آیات، روایات و تاریخ اسلام براى آنها بازگو و تدریس و ایمان مذهبى آنها تقویت شود.
معظم له همچنین رمز موفقیت رزمندگان اسلام در میدان هاى جنگ را ایمان و روحیه شهادت طلبى دانسته وافزودند: دلیل هراس آمریکا و مستکبران جهان از جمهورى اسلامى ایران داشتن همین روحیه است و با کوچک ترین اقدام نظامى کشورهاى غربى، جوانان با ایمان کفن پوش و به میدان هاى جنگ رهسپار خواهند شد.
ایشان با اشاره به پیروزى حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه تأکید کردند: رژیم اشغالگر قدس در این جنگ از نظر تجهیزات نظامى بسیار بالاتر از جوانان حزب الله بود; ولى نیروهاى آنها از ایمان به خدا و انگیزه هاى الهى تهى بودند.
حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در پایان تصریح کردند: امروز منطقه خاورمیانه به دلیل وجود نیروهاى اشغالگر آمریکایى و هم پیمانان آنها ناامن است; ولى به برکت وجود نیروهاى مخلص و مؤمن مسلح در کشور ما، بحمدالله مردم در امنیت زندگى مى کنند.

برچسب ها :
captcha