برنامه هاى برون مرزى صدا و سیما سرنوشت ساز است

برنامه هاى برون مرزى صدا و سیما سرنوشت ساز است


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار با معاونان برون مرزى سیماى جمهورى اسلامى، فرمودند: در تولید و تدوین برنامه هاى علمى و حوزوى تنها به کارشناسان درون سازمانى اکتفا نکنید و از فضلاى حوزه علمیه قم نیز بهره مند شوید.‌

ایشان راه اندازى شبکه هاى بین المللى را بسیار ارزنده دانسته و افزودند: گرچه این حرکت دیر آغاز شد، ولى امرى پسندیده است که باید با شتاب و سرعت بیشترى ادامه یابد.

معظم له با اشاره به مخاطبان بین المللى سیماى برون مرزى اظهار داشتند: ممکن است برخى از برنامه سازان گمان کنند براى افزایش برد برنامه هایشان باید از نمادهاى فرهنگ غرب استفاده کنند که البته این مطلب تاکنون در این سیما دیده نشده است، ولى باید تلاش کرد که فرهنگ اصیل خودمان را حفظ و آن را ترویج کنیم.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى با تأکید بر توجه بیشتر به محتواى تولیدات سیماى برون مرزى فرمود: تلاش کنید که در این سیما به سوى فرهنگ غرب نروید و به مسائلى که مورد پسند غرب است، نپردازید.

ایشان در بخش دیگرى از سخنانشان با اشاره به وجود مراکز علمى و حوزوى فراوان در قم افزودند: هم اینک بیش از سیصد مرکز و مؤسسه علمى در قم فعال است که این سیما مى توانند براى تقویت برنامه هاى خود از آنها بهره گیرد.

معظم له تصریح کردند: در تولید و تدوین برنامه هاى علمى و حوزوى تنها به کارشناسان درون سازمان خود اکتفا نکنید، زیرا بسیارى از فضلاى حوزه علمیه قم توانایى کار کارشناسى را دارند و مى توانند دیدگاه هاى جدید و جالبى را ارایه دهند.

ایشان در پایان تأکید کرد: هم اینک دنیا بر محور رسانه هاست نه ارزش ها و حتى مسائل اقتصادى هم محوریت ندارد، زیرا رسانه به محور اساسى تبدیل شده و هر چه در این باره دولت مردان هزینه کنند، هزینه زیادى نیست.

برچسب ها :
captcha