صدا و سیما مردم را به ساده زیستى تشویق کند

صدا و سیما مردم را به ساده زیستى تشویق کند


آیت الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار مدیران کل صدا و سیماى مراکز استانها فرمودند: مدیران صدا و سیما در تمام مسائلى که در کشور مى گذرد مى توانند اثرگذار باشند.‌

معظم له با بیان روایتى از امام جواد(علیه السلام) یادآور شدند: در همه حالات و کارها استقامت را نباید فراموش کرد و رمز پیروزى در افعال صبر و استقامت است هیچ موفقیتى بدون صبر و استقامت حاصل نخواهد شد.
ایشان زندگى ساده و بدون تجملات را رمز موفقیت در زندگى دانستند و خاطرنشان ساختند: بخاطر تجملات و مسابقه تجملى از زندگى و آبروى خیالى و چشم هم چشمى، بسیارى از جوانان موفق به ازدواج نیستند و صدا و سیما باید مردم را به ساده زیستى تشویق کند که در پرتو زندگى ساده انسان سریع به مقصد خواهد رسید.
آیت الله العظمی مکارم شیرازى فرمودند: نگاه ما به صدا و سیما باید خدایى باشد و ما صدا و سیما را دانشگاه براى تعلیم و تربیت مى دانیم و رسالت صدا و سیما تزکیه و تعلیم است.
ایشان افزودند: بعضى از اشخاص به صدا و سیما نگاه تفریحى و بعضى نگاه سیاسى دارند و مى خواهند افکار سیاسى خود را به وسیله این رسانه به خورد مردم بدهند.
معظم له ادامه دادند: ما در سازمان صدا و سیما باید سلیقه هاى مختلف را بسازیم راهنمایى و هدایت کنیم و برنامه هاى بد را روى حساب و برنامه ریزى و منطقى اصلاح نماییم و نباید براى بعضى انحرافات به وجود آمده در جامعه برنامه بسازیم، به خیال اینکه آنها از ما راضى شوند.
ایشان خاطرنشان ساختند: گرچه برنامه هاى صدا و سیما متنوع و مختلف است ولى برنامه ریزى باید هدفمند باشد و همه برنامه ها داراى پیام و آموزنده باشد.
آیت الله العظمى مکارم شیرازى فرمودند: باید اسلام که خمیر مایه اعتقادات ماست بوسیله این رسانه در خارج و داخل کشور تبلیغ شود. البته مردم از بسیارى از برنامه هاى صدا و سیما مثل ـ رادیو معارف و برنامه هایى که در ایام ماه مبارک رمضان تولید و پخش مى شود و بسیارى از سریال ها راضى هستند ولى در عین حال از بخش هایى از برنامه رادیو جوان و بعضى از سریال ها و صحنه هاى پر تجمّل انتقاد دارند و اینها شایسته جمهورى اسلامى نیست.
معظم له در پایان خاطرنشان ساختند: این ملت وابسته به اهل بیت(علیهم السلام) هستند و ما باید مبلغ آن مکتب باشیم و ما مى توانیم طورى تبلیغ و دین خود را به اهل بیت ادا کنیم بدون اینکه متعرض عقاید دیگران شویم و گامى در خلاف وحدت برداریم.

برچسب ها :
captcha