دیدار معظم له با شوراى فرماندهى تیپ 83 امام صادق(علیه السلام)

دیدار معظم له با شوراى فرماندهى تیپ 83 امام صادق(علیه السلام)


در دیدار حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى با مسؤولین تیپ 83 امام صادق(علیه السلام)، ایشان ضمن خرسندى از فعالیت هاى تیپ 83 امام صادق(علیه السلام)، فرمودند: تیپ 83 امام صادق(علیه السلام) هم در حال جنگ و هم در حال صلح نقش مؤثرى در اهداف نظام اسلامى دارد.‌

معظم له در ادامه به آیه نفر و دستور پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) به ماندن تعدادى از سربازان و تفقه آنان در دین در صدر اسلام اشاره کرده و فرمودند: این تیپ الهام گرفته از آیه نفر است. مسأله سپاه اسلام با سپاهیان دنیا متفاوت است آنها به وسیله امور مادى یا به زور افراد را استخدام مى کنند ولى سپاه اسلام اول به دنبال ایجاد انگیزه در افراد است، سپس آنها را وارد سپاه مى نماید، به همین دلیل مرتب باید به سپاهیان آموزش دینى داده شود تا انگیزه ها تضعیف نگردد.
ایشان ضمن اشاره به هشت سال دفاع مقدس فرمودند: دلیل عدم پیروزى رژیم بعث با همه امکانات و کمک هاى بین المللى نبود انگیزه بین نیروهاى آنان بود که با ارعاب و زور به جبهه آمده بودند ولى رزمندگان اسلام با شعارهاى یا زهرا و یا سیدالشهدا و دعاى ندبه به میدان مى رفتند و نشانه بارز آن هم پیروزى رزمندگان حزب الله لبنان بود.
آیت الله مکارم شیرازى در ادامه افزودند: شکست در قاموس رزمندگان اسلام معنا ندارد، چه کشته شوند و یا پیروز گردند، در هر حال پیروز هستند و آموزش هاى اعتقادى است که باعث پیروزى مى شود. باید آموزش ها را بالنده کنید و ارتقا دهید. برنامه هاى اعتقادى در سپاه ضرورى است و باید ادامه داشته باشد. بعضى ها مى خواهند این برنامه ها را تضعیف کنند و نفرات هم باید از نظر تحصیلات حوزوى بدرخشند.
باید استعدادهاى خوب و درخشان را جذب کنید تا افراد همه جا بتوانند مطرح باشند و نظارت بر دروس و کارهاى آنها داشته باشید تا ایجاد انگیزه شود.
ایشان در پایان فرمودند: این افراد باید در مسائل اخلاقى ممتاز باشند چون حامل پیام معنوى هستند. باید مسیرهاى افراطى را بست و باید با ادبیات خاص بسیجى، آموزش داده شود.

برچسب ها :
captcha