سپاه یک نعمت الهى است که نصیب کشور ما شده است

سپاه یک نعمت الهى است که نصیب کشور ما شده است


احتمال حمله دشمن ضعیف است چرا که این کار نوعى دیوانگى محسوب مى شود ولى باید سپاه و نیروهاى مسلح هر احتمالى هر چند ضعیف باشد را در این زمینه در نظر دور ندارند و توصیه فرمانده محترم کل قوا را در هرگز فراموش نکنید، آماده دفاع از کشور اسلامى باشید و بدانید دعاى خیر ما و همه مردم مسلمان همیشه بدرقه راه شما است.‌

معظم له در این دیدار ضمن تبریک به ایشان به عنوان فرمانده جدید کل سپاه پاسداران و آرزوى موفقیت براى ایشان فرمودند: سپاه مظهر قدرت و عظمت نظام است و داراى ویژگى هاى خاصى است و به همین دلیل هر کجاى دنیا نام سپاه برده مى شود، پشت دشمن مى لرزد.

در پاره اى از حوادث که در داخل واقع مى شود وقتى سپاه به میدان مى آید دشمن عقب نشینى مى کند و همیشه باید طورى عمل شود که این ابهت و عظمت سپاه در داخل و خارج حفظ شود و همچنان به عنوان مظهر قدرتى که مصداق (ترهبون به عدوالله و عدوکم) باشد و تا به حال چنین بوده و از این به بعد هم چنین باشد و واقعاً سپاه یک نعمت الهى است که نصیب جمهورى اسلامى کرده که سپاه را چنین قدرتمند به کشور ما عطا کرد و ما که گزارشات شما را مى شنویم این را حس مى کنیم.

نکته دوم این است که سپاه فعلى غالباً غیر از نفرات سپاه موقع جنگ است و یک نسل جدیدى در سپاه بوجود آمده، حتماً تجربیات پرقیمت قدیم را به نسل جدید باید منتقل کرد، یعنى این تجربیات باید آن گونه انتقال پیدا کند که گویى که آنها هم در موقع جنگ تحمیلى بوده اند، چون این تجربیات 8 ساله واقعاً خیلى گرانبها و کارساز است. حزب الله شجاع و پیروزمند جنوب لبنان هم از همین تجربیات استفاده کردند و کارى کردند که هیچ کس باور نمى کرد.

ایشان در ادامه افزودند: نکته دیگر اینکه مسائل فرهنگى باید در سپاه قومى باشد، زیرا سلاح برتر ما ایمان ما به مبدأ و معاد است. سلاح برتر ما مذهب ما اسلام است و اگر کسى بخواهد منکر این مسأله شود باید پیروزى جنگ تحمیلى را منکر شود. جنگ حزب الله لبنان را منکر شود و تجربه نشان داده که سلاح برتر ما کارآئى فوق العاده اى دارد. در زمان جنگ فراموش نمى کنیم که در سنگرها دعاى کمیل، دعاى ندبه و زیارت عاشورا برقرار مى شد، همین توسل ها موجب تقویت روحیه و پیروزى ما شد و همین توسل ها حال و هواى فداکارى را در دل جوانان افزایش داد. البته ما نباید از سلاح روز غافل شویم و از شما مى خواهم که از طریق آموزش اسلامى کلاس هاى قرآن و تعلیم عقائد اسلامى، روحیه جوانان را تقویت کنید و این مسأله باید در تمام نیروهاى مسلح کشور حفظ و تقویت شود تا إن شاءالله بتوانیم در همه صحنه ها پیروز باشیم.

نکته دیگر اینکه درست است محاسبات نشان داده که احتمال حمله دشمن ضعیف است چرا که این کار نوعى دیوانگى محسوب مى شود ولى باید سپاه و نیروهاى مسلح هر احتمالى هر چند ضعیف باشد را در این زمینه در نظر دور ندارند و توصیه فرمانده محترم کل قوا را در هرگز فراموش نکنید، آماده دفاع از کشور اسلامى باشید و بدانید دعاى خیر ما و همه مردم مسلمان همیشه بدرقه راه شما است.

captcha