معظم له خواستار احیای علم و اخلاق در جامعه پزشکی شد

معظم له خواستار احیای علم و اخلاق در جامعه پزشکی شد


حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، روز پنج‌شنبه، چهاردهم تیر ماه در دیدار وزیر بهداشت و درمان با بیان این که عصر امروز در مسایل پزشکی با مشکلات بسیاری رو‌به‌رو است، ابراز داشتند: دنیای امروز پزشکی را یک تجارت می‌داند، از این رو در پی کسب سود بیشتر در مسایل پزشکی است.‌

ایشان تصریح کردند: با نگاه تجاری که جهان به مسایل پزشکی دارد، هرگز انتقال علم به دیگران به درستی انجام نمی‌پذیرد و از بین رفتن جان بسیاری از انسان ها هم ارزشی نخواهد داشت.

ایشان به مساله پزشکی از دیدگاه اسلام اشاره کردند و افزودند: اسلام به مساله پزشکی توجه ویژه‌ای کرده است، از این رو آثار بسیاری از بزرگان در این مساله به جای مانده است که متاسفانه هنوز به خوبی گردآوری نشده است.

معظم له ادامه دادند: اگر آثاری که از بزرگان به جا مانده به دانش‌پژوهان ارایه شود، هرگز خود باخته غرب نمی‌شوند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه تصریح کردند: اخلاق پزشکی در اسلام بی‌مانند است. اگر پزشکی از ابن اخلاق تهی شود به یک تجارت کثیف و زشت تبدیل می‌شود.

ایشان تاکید کردند: باید علم و اخلاق پزشکی احیا تا مشکلات جامعه کاسته شود.

معظم له خواستار توجه بیشتر وزارت بهداشت به مساله دارو و گرانی آن شدند و افزودند: امروز به جهت گرانی برخی داروها، بیماران با مشکل درمان رو‌به‌رو هستند.

ایشان کاهش هجرت پزشکان به خارج از کشور برای ادامه تحصیل را افتخار بزرگی برای کشور دانستند و افزودند: باید افزون بر به‌کارگیری نیروهای متعهد و کارآمد، بیمارستان‌های کشور را به وسایل پزشکی مناسب مجهز کرد تا از مشکلات درمان کاسته شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با قدردانی از تلاش‌های دولت نهم گفتند: گرچه فعالیت دولت نهم به جهت افزایش کارشان بسیار خسته‌کننده است، ولی با دیدن آثار فعالیت شان این خستگی از آنها برطرف می‌شود.

برچسب ها :
captcha