دیدار هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور کشور با معظم له

دیدار هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور کشور با معظم له


‌آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی پنج‌شنبه در دیدار با هیات رییسه دانشگاه پیام نور کشور، برخورد دشمنان با پیشرفت هسته‌ای ایران را وقیحانه خواندند.‌

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی، پنج‌شنبه، هفدهم خرداد ماه در دیدار هیات رییسه دانشگاه پیام نور کشور تصریح کردند: برخورد دشمنان با پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بر اساس بی‌منطقی و بسیار وقیحانه است.
ایشان عصر حاضر را دوره علم و تکنولوژی دانستند و افزودند: کسانی در جهان امروز حرف اول را می‌زنند که به علوم پیشرفته دسترسی داشته باشند، چرا که مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای مختلف از پیشرفت‌های علمی آنان اثرپذیر است.

معظم له برخورد دشمنان اسلام با پیشرفت علمی کشور را دیوانه‌وار خواندند و تصریح کردند: مخالفت جهان غرب با فن‌آوری هسته‌ای ایران نوعی انحصارطلبی و زیر پا گذاشتن بیمان‌های جهانی است.

ایشان تحقیر علمی را از دیگر برنامه‌های دشمنان ‌اسلام برای جلوگیری از پیشرفت علمی کشور خواندند و افزودند: غرب اندیشمندان مسلمان را با وعده‌های دنیوی به سوی خود ‌جذب می‌کند و اگر در این را موفق نشد، آنان را تحقیر می‌کند.

آیت‌ الله‌العظمی مکارم شیرازی خواستار توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها همراه با اخلاق و معنویت شدند و اظهار داشتند: دانشگاه‌های ایران باید هم‌زمان با پرداختن به کمیت، کیفیت علمی و اخلاقی دانشجویان را افزایش دهند.

معظم له با اشاره به این که نباید محیط علمی دانشگاه‌ها آلوده شوند، فرمودند: باید تاریخ اسلام از زبان خود علمای اسلام در دانشگاه‌ها تدریس شود تا آثار خودباختگی در میان دانشجویان از بین برود.

ایشان با اشاره به این که در شرایط کنونی دانشگاه‌ها با آسیب‌های مهم سیاسی و اخلاقی رو به رو هستند، تاکید کردند: مسؤولان باید با وسواس زیادی به این مشکلات رسیدگی کنند و دولت اسلامی باید برای اسلامی کردن و شکوفایی علمی دانشگاه‌ها تلاش بیشتری کند.

برچسب ها :
captcha