معظم له فرماندهان بسیج را به حضور پذیرفت

معظم له فرماندهان بسیج را به حضور پذیرفت


آیت الله العظمی مکارم شیرازی عصر دوشنبه در دیدار فرمانده نیروی مقاومت بسیج کشور و جمعی از فرماندهان این نیرو بسیج را آبروی روحانیت، حوزه‌های علمیه و نظام معرفی کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار بسیج را بازگشتی به دوران پیغمبر (ص) دانستند و فرمودند: بسیج باید همیشه در یک حالت آماده باش کامل باشد زیرا باعث بازدارندگی در برابر افکار شوم دشمن است. بسیج پشتوانه‌ای برای نظام، استقلال کشور و خاری در چشم دشمنان است.

ایشان با اشاره به افرادی که در گذشته و حال سخن از انحلال بسیج به میان می‌آورند گفتند: این افراد اگر دشمنان دانا نبودند از دوستان نادان بودند. یکی از عوامل مهم که باعث شد فکر حمله به ایران از ذهن استکبار جهانی در این اواخر خارج شود همین حضور و آمادگی بسیج بود.

معظم له بر حفظ آمادگی رزمی بسیجیان تأکید کردند و افزودند: خدمات فرهنگی و رزمی بسیج نباید مانع از آموزش‌های مستمر بسیجیان و وظیفه اصلی شود. مسائل علمی، اجتماعی و فرهنگی خوب است ولی وظیفه اصلی بسیج را دائماً مورد تأکید قرار دهید. زیرا ما از فردا خبر نداریم. دشمنان انقلاب امروز مسایل واضح را نادیده می‌گیرند و شرم هم نمی‌کنند و حاضرند همه مسایل حقه را نادیده بگیرند.

ایشان فرمودند: متأسفانه غرب در حال فرهنگ سازی بر ضد ایران است که بگوید جامعه بین الملل با فن آوری هسته‌ای ایران حتی فعالیت‌های صلح آمیز آن مخالف است. این در حالی است که ما نیازی به بمب اتم نداریم، رهبر معظم انقلاب هم بارها تأکید کردند که ما با این مسأله از نظر مکتبی مخالف هستیم. ولی غرب به دنبال آن است که در دنیا جا بیاندازند که خودشان و کشورهای دولت آن‌ها فن‌آوری هسته‌ای داشته باشند ولی ایران حق استفاده صلح آمیز را هم نداشته باشد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با انتقاد از کسانی که معتقد هستند در خصوص مسأله هسته‌ای با امریکا مصالحه کنیم فرمودند: امریکا‌یی‌ها به این اندازه قانع نیستند اگر ما از مواضع خود عقب نشینی کنیم آن‌ها مطالبات بیشتری خواهند داشت.

ایشان در پایان بسیج را آبروی نظام و روحانیت دانستند و تأکید کردند: بسیج برای روحانیت و حوزه‌ها و نظام آبروست و از خداوند می‌خواهیم روز به روز این آبرو را بیشتر و بهتر کنند.

برچسب ها :
captcha