آیت الله العظمی مکارم شیرازی وزیر امور خارجه را به حضور پذیرفت

آیت الله العظمی مکارم شیرازی وزیر امور خارجه را به حضور پذیرفت


آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز پنجشنبه در دیدار وزیر خارجه کشورمان بر استفاده درست از شرایط بین المللی برای گسترش مکتب تشیع و اسلام تأکید کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در وزارت خارجه مفید و مؤثر ارزیابی کردند و فرمودند: یکی از ویژگی‌ها و حساسیت‌های وزارت امور خارجه گفتن برخی کلمات و شعار‌هاست. برخی از شعار‌ها را که بیرون از کشور سر داده می‌شود، نمی‌توان در داخل کشور بیان کرد؛ زیرا باعث چالش می‌شود. از سوی دیگر برخی شعارها داخلی را نمی‌توان در خارج از کشور عنوان کرد؛ زیرا بر خلاف مصالح است و موجب دردسر می‌شود. از این رو باید در این گونه امور دقت‌ لازم صورت گیرد.
ایشان کشور ایران را دارای حکومتی اسلامی بر پایه اسلام و تشیع عنوان کردند و فرمودند: نظام حکومتی ما جمهوری اسلامی است. بر همین اساس باید مبلغ اسلام در خارج از کشور باشیم. در خارج از کشور می‌بایست فعالیت‌های فرهنگی فراوانی صورت گیرد تا بتوانیم مکتب خود را اشاعه دهیم. اگر یک دلار برای کارهای فرهنگی خرج کنیم، ارزش آن به اندازه ده دلار کار نظامی است. امروز در جهان توجه خاصی به مکتب تشیع و اسلام شده است. باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

معظم له با تأکید بر اینکه وزارت امور خارجه نباید در حالت انفعالی و دفاعی باشد، به حوادث اخیر کشور فرانسه اشاره کردند و خاطر نشان ساختند: نباید همواره حالت دفاعی به خود بگیریم. امروز که نقاط ضعف فراوان غرب مشخص شده است، باید حالت تهاجمی به خود بگیریم و با استفاده از رسانه‌های خودمان آن‌ها را مورد انتقاد قرار دهیم. حوادث فرانسه بهترین فرصت برای حمله تبلیغی ما بر ضد غرب است.

برچسب ها :
captcha