بیانات معظم له در اجلاسیه اساتید حوزه علمیه

بیانات معظم له در اجلاسیه اساتید حوزه علمیه


آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی در اولین اجلاسیه اساتید حوزه علمیه قم استاد حوزه را استاد علم و اخلاق طلاب دانستند و خواستار تقویت معنویت در میان طلاب شدند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در اولین اجلاسیه اساتید حوزه علمیه قم، که روز پنج‌شنبه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، به مشکلات کنونی حوزه اشاره کردند و فرمودند: شرایط کنونی حوزه از شرایط سابق دشوارتر است. امروز درهای آموزشگاه‌های مختلف به روی طلاب گشوده است که این امر باعث وسوسه ورود طلاب به این مراکز می‌شود و در نتیجه تمرکز طلبه بر دروس حوزوی حاصل ‌نمی‌شود از طرفی تهاجم گسترده دشمن به فرهنگ اسلامی وظیفه اساتید در حال حاضر را سنگین‌تر می‌کند.
ایشان به مطرح کردن مسایل اخلاقی در جلسات تدریس اشاره و خاطر نشان کردند: تفاوت نظام حوزه و دانشگاه این است که استاد در حوزه، استاد علمی و اخلاقی است و شاید این نکته الهام گرفته از این آیه شریفه باشد: «‌یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه».
معظم له بر ضرورت همراهی علم و تقوا تأکید کردند و عدم همراهی این دو مهم را باعث ریزش نفرات در حوزه و ضربه خوردن به پیکر اسلام خواندند. همچنین با اشاره به افزون شدن عوامل انحراف و زرق و برق مادی، تقویت امور معنوی در بین طلاب را ضروری عنوان کردند و فرمودند: یکی از وظایف سنگین اساتید ایجاد انگیزه در میان طلاب است و در برابر این زرق و برق‌ها جز با انگیزه‌های معنوی ممکن نیست.
ایشان از روش تحصیل طلاب علوم دینی و کمرنگ شدن سنت‌های پیشین تحصیل انتقاد کردند و به سفارش رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید علم اشاره کردند.
آیت ‌الله مکارم شیرازی در پایان از برگزار‌کنندگان این اجلاسیه و مدیریت حوزه علمیه قم تقدیر و تشکر کردند و تشکیل چنین نشست‌هایی حایز اهمیت خواندند.

برچسب ها :
captcha