انتقاد آیت الله العظمی مکارم شیرازی از برخی نهاد‌های فرهنگی

انتقاد آیت الله العظمی مکارم شیرازی از برخی نهاد‌های فرهنگی


آیت الله العظمی مکارم شیرازی شنبه در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم با انتقاد از بی‌توجهی به نفوذ دشمن در مراکز دینی فرمودند: برخی نهادها به نام تبلیغ اسلام، برضد اسلام تبلیغ می‌کنند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اساتید حوزه علمیه قم، آنها را سربازانی فداکار و مردانی خدمت‌گزار دانستند و با بیان اینکه اساتید حوزه باید مشکلات را برطرف کنند، فرمودند: یکی از نواقصی که در حوزه وجود دارد و باید برطرف شود، تعطیلات است. نزدیک به 8 ماه سال حوزه تعطیل است. ایشان افزودند: یکی دیگر از مشکلات کم شدن مباحثات است، باید برای این بحث‌ها راهی پیدا کرد.
ایشان هماهنگی میان تمامی اساتید را یکی از لازمه‌های ضروری حوزه برشمردند و خاطر نشان ساختند: به نحوی برنامه‌ریزی شود که کلاس‌های اخلاق و تدریس از روی یک کتاب به صورت هماهنگ از طرف همه اساتید حوزه انجام شود. در خصوص اساتید شهرستان‌ها هم باید فکری کرد.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به سخنان شخصی در دفتر تبلیغات اسلامی که گفته است «من از سکولاریسم دفاع می‌کنم و هیچ یک از باورهای دینی را نمی‌شود با دلیل قاطع ثابت کرد، حتی وجود خدا را» افزودند: ‌برخی نهادها به نام تبلیغ اسلام، برضد اسلام تبلیغات می‌کنند. می‌گویند بودجه دولتی دفتر تبلیغات  چهارده میلیارد تومان بوده است. از دولت اسلامی پول می‌گیرند، سکولاریسم را تبلیغ می‌کنند. در گوشه و کنار گاهی چنین اتفاقاتی می‌افتاد که ساده هم نیست.
معظم له با ذکر اینکه خود غربی‌ها اعلام کرده‌اند که ما باید در اماکن مذهبی نفوذ کنیم تا در برنامه‌هایمان موفق شویم، تصریح کردند: ممکن است در میان اساتید حوزه هم نفوذ کنند. معتقدم اگر کلیه اساتید جمع شوند به یک قدرت تبدیل می‌شوند و این قدرت در هر شرایط و زمانی می‌تواند اطلاعیه داده، نسبت به مسایل اعتراض کند. امروز افراد نفوذی در حال نفوذ به حوزه هستند. نکند فردا اینها جزء اساتید حوزه بشوند و خودشان تشکیل یک جمع بدهند.
ایشان در ادامه مسئله شهریه را یکی از موضوعات قابل بحث در حوزه عنوان کردند و گفتند: جدیداً طرحی در شورای مدیریت حوزه در حال بررسی است. به آنها توصیه کرده‌ا‌م که طرحشان هم مطابق فقه جواهری باشد. همچنین یکی از بلاهای حوزه، بعضی کتاب‌هایی است که چاپ می‌شود. به عنوان مثال کتابی به چاپ رسیده به نام انوار‌القرآن، در آن نوشته است در هزار جای قرآن با صراحت نام حضرت علی بن ابیطالب ـ ع ـ آمده است و گفته است نام طفلان مسلم و مسلم بن عقیل با صراحت در قرآن آمده است.

برچسب ها :
captcha