دیدار معظم له با جمعی از طلاب و دانشجویان

دیدار معظم له با جمعی از طلاب و دانشجویان


آیت الله العظمی مکارم شیرازی پنج‌شنبه در دیدار جمعی از خواهران و برادران طلبه و دانشجو با اشاره به کشتار شیعیان در عراق و جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین فرمودند: پناهگاه ما در دنیای امروز قرآن، عاشورا و مراسم‌های مذهبی است.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در جمع گروهی از دانشجویان و طلاب هدف بعثت پیامبران را یکی از موضوعات روز و لازم برای دانشجویان دانستند و فرمودند: با بررسی‌های صورت گرفته در قرآن ده هدف برای بعثت انبیا مشخص شده است. از همه مهم‌تر دو مسئله تعلیم و تربیت است. ایشان افزودند: تمام دستگاه عالم آفرینش و خلقت بشر آمدن انبیا، نزول کتاب آسمانی و مانند آن برای تعلیم و تربیت است. انسانی که علم و دانش ندارد و تربیت نشده است موجود خطرناکی است مانند جمعیت عرب در زمان جاهلیت و یا جاهلیت عصر ما که در لباس علم و آزادی و حقوق بشر به سوی جاهلیت جدیدی حرکت می‌کنند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: انبیا آمدند تا انسان‌‌ها را تعلیم بدهند و تربیت کنند و راه حق و باطل را به آنها نشان دهند. روح‌های انسانی را به پرورش دهند و روح‌های حیوانی را کنترل کنند تا انسان موجودی شود سازنده، پیشرو و مفید. علم و دانش انسان را از حیوانیت نجات می‌دهد. کسانی هستند عالم‌‌نما نه عالم، در دنیای امروز دانشگاه‌ها زیاد شده است، کتابخانه‌های عظیم و مانند آن ولی در عین حال اینها همه بشر امروز را تربیت نکرده است، علم اگر باعث تربیت نشود خطرناک است، آدم بدون تربیت بمب اتم می‌سازد و جنگ جهانی اول و دوم به راه می‌اندازد.
ایشان با اشاره به شعار دروغین غرب در مورد آزادی که اسارت در دل آن نهفته است، تأکید کردند: این آزادی که غرب آورده است، اسارت در چنگال شهوت است، بشر امروز که دم از آزادی می‌زند، آزادی را هوا و هوس، بی‌ بند‌و‌باری و شهوات و جنایت دنبال می‌کند. جوانان عزیز فریب این الفاظ را نخورید، این چراغ‌های سبزی که به سوی بی بندوباری داده می‌شود باعث فریب شما نشود.
معظم له حادثه شب یازدهم محرم در میدان محسنی را یک زنگ خطر برای همه ارزیابی کردند و فرمودند: یک عده از دست‌پروردگان همین نوع حقوق بشر و آزادی در تهران شبی که همه عزادار هستند، رفتند و شمع روشن کردند و با بی‌ بندوباری یکسری کارها را انجام دادند، ما در یک کشوری زندگی می‌کنیم که یکپارچه احساسات و عزاداری حسینی است، آنها به دنبال چه چیزی هستند و از کجا برنامه گرفته‌‌‌اند، خواهران و برادران اگر به آن افکار دامن زده شود و به آنها آزادی داده شود چه چیزی باقی خواهند ماند. اینها زنگ خطر است.
ایشان اضافه کردند: اگر میدان اجتماع را در اختیار اینها قرار دهند، آنگاه در ایام عاشورا ما‌نند یزیدیان جشن خواهند گرفت، اینهاست که ما را بیدار می‌کند و زنگ خطر است. از قرآن و اسلاممان و مکتب انسان‌ساز امام حسین ـ ع ـ جدا نشویم و در برابر دشمن بایستیم، ما در سایه اسلام قدرت پیدا کردیم، از شما جوانان می‌ترسند، از امام حسین ـ ع ـ دسته‌جات عزاداری و مانند آن می‌ترسند. ما باید این افتخارات خود را حفظ کنیم.
معظم له همچنین شهادت بسیاری از شیعیان عراق در روزهای اخیر را محکوم کردند و فرمودند: بعضی از افراد بی‌تربیت و گرگ‌صفت یک خود‌روی بمب‌گذاری شده را در میان یک جمعیت قرار می‌دهند و بیش از صد نفر را در یک لحظه می‌کشند، چند صد نفر هم مجروح می‌شوند. عده‌ای افراد وحشی که نه تعلیم یافته‌‌اند و نه تربیت، گاهی وهابیان متعصب می‌شوند و گاهی مثل غربی‌های از آ‌نها بدتر که به اسراییل کمک می‌کنند تا خانه‌ها و بیمارستان‌ها را خراب ‌کند و کودکان را بکشد. باید بدانیم پناهگاه ما در دنیای امروز قرآن، عاشورا و مراسم‌های اسلامی ماست، دشمن هم همین‌ها را هدف‌گیری کرده است.
ایشان خاطر نشان ساختند: تا شما در کنار قرآن و دستگاه امام حسین ـ ع ـ هستید، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند، این شب‌پره‌ها و خفاش‌ها هم که از تاریکی بهره می‌برند، سریع فرار می‌کنند.
شایان ذکر است در این دیدار جمعی از خواهران دانشجو از شمال کشور، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران و طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق ـ ع ـ بهشهر حضور داشتند.
 

برچسب ها :
captcha