دیدار اعضای جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با معظم له

دیدار اعضای جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از اعضای جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، مرجعیت را طرف‌دار آزادی عزت و آبروی کشور معرفی کردند و آن را از طرف‌داری احزاب مبرا دانستند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه یاران و اطرافیان پیامبر ـ ص ـ همگی جوانان بودند، فرمودند: اولین گروهی که اطراف پیامبر ـ ص ـ را گرفتند و جنگ‌ها را اداره کردند، جوانان بودند. اصل و اساس این است که جوانان را در صحنه داشته باشیم.
معظم له با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن تأکید کردند: دشمن گاهی به صورت ایجاد شبهه در نسل جوان و گاهی از طریق مفاسد اخلاقی به دنبال متزلزل کردن مسایل عقیدتی جوانان است. با کمال تأسف تا حد زیادی هم موفق بوده‌اند، این یک عامل نگران‌کننده است. اگر ما جوانان را از دست بدهیم آینده کشورمان تاریک است، متأسفانه شاهد هستیم افرادی در جناح‌ها بدشان نمی‌آید که نسل جوان کشور بی‌دین شود و از ارزش‌ها و جناح مقابل دور شود. غافل از اینکه اگر جوانان بی‌دین شوند، کشور هم از دست می‌رود.
ایشان جایگاه روحانیت و مرجعیت را در انتخابات بسیار مهم و حیاتی برشمردند و یادآور شدند: مسأله روحانیت و مرجعیت واقعاً پایگاه مهمی در انتخابات است، اگر مرجعیت در عراق نبود، انتخابات عراق سرنوشت دیگری داشت، مرجعیتی که در خطرناک‌ترین شرایط در عراق نقش ایفا کرد باید محفوظ باشد. مراجع پشتیبان هیچ جناحی نیستند، طرف‌دار عزت و آبرو و آزادی کشور هستند، امریکایی‌ها در عراق با همه می‌توانند معامله کنند ولی با مرجعیت نمی‌توانند.
ایشان فشارهای دشمنان را موجب وحدت و نزدیک شدن جناح‌های کشور ارزیابی کردند و خاطر نشان ساختند: اگر هوشیار باشیم باید اختلاف سلیقه‌ها را مانع از وحدت برنامه‌ها ندانیم و کاری کنیم که انتخابات نهم ریاست‌جمهوری از انتخابات دور‌ه‌های گذشته بهتر باشد تا دشمن احساس کند با یک نظام باثبات طرف است.

برچسب ها :
captcha