دیدار اعضای ستاد همایش عاشوراییان با معظم له

دیدار اعضای ستاد همایش عاشوراییان با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد همایش عاشوراییان با اشاره به ویژگی‌ها و گستردگی مسئله عاشورا و امام حسین ـ ع ـ عاشورا را یک جریان تاریخی دانستند که شیوه، راه و منطق حق‌طلبان را تبیین می‌کند.‌

معظم له در دیدار اعضای ستاد همایش عاشوراییان درباره لزوم زنده نگه داشتن محرم و حماسه حسینی فرمودند: عاشورا یک حادثه نیست، یک جریان تاریخی و از مصادیق فرمایش قرآن است که می‌گوید مبارزه حق و باطل در دو صف از آغاز خلقت بشر وجود داشته و تا پایان هم ادامه خواهد داشت. حتی اگر حکومت حضرت مهدی ـ عج ـ مسلط شود، در گوشه و کنار باطلی وجود دارد. بنابراین جریانی است که امام حسین ـ ع ـ در قله آن قرار گرفته است.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: امام حسین ـ ع ـ احساس خطر کردند که آیین جدشان و مهم‌ترین آیین آسمانی مردم به خطر افتاده است، از این رو قیام کردند و با عمل خود درسی به ما دادند که طرف‌داران حق تا پایان جهان راه و رسم خود را بدانند، امام حسین ـ ع ـ شیو، منطق و ابزار مبارزه را یاد دادند و خطبه‌های حضرت زینب ـ س ـ و امام سجاد ـ ع ـ نیز مکمل آن است.
ایشان جریان عاشورا را یک سرمایه برای مسلمانان و سبب جوشش احساسات پاک عنوان کردند و خاطر نشان ساختند: این جریان زمینه خوبی است برای پیدا شدن روح حماسه و آمادگی جهت فداکاری و جهاد و شهادت. تا آماده فداکاری نشویم دشمن مأیوس نمی‌شود، او این سرمایه را ندارد. ولی ما سرمایه بزرگی در اختیار داریم، همین سرمایه بود که انقلاب را به پیش برد و شرایط را در جنوب لبنان تغییر داد.
معظم له ابراز امیدواری کردند عاشورا و نتایج آن برای جوانان و مسلمانان تبیین شود تا این چراغ برافروخته، همیشه روشن بماند.
ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود عزاداری امام حسین ـ ع ـ و عاشورا را از ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد مسلمانان به ویژه شیعیان دانستند و اظهار داشتند: ما مانند ماهیان هستیم که به دنبال آب می‌گردیم. اساسی انقلاب عاشورا و تاسوعا بود، در واقع حکومت اسلامی ما برگرفته از عاشورای امام حسین ـ ع ـ است.
معظم له در ادامه افزودند: باید مراقب باشیم آفاتی وارد نشود که آن را مخدوش کند. خود ما ناهمانگ عمل نکنیم، آنچه در شأن امام حسین ـ ع ـ و یارانش نیست نگوییم، مطالبی عنوان شود که درخور مقام والای امام حسین ـ ع ـ باشد و مراقب باشیم که خدای نکرده دشمن در میان ما نفوذ نکند تا تحریف کند. چیزی که همیشه آفت ادیان الهی بوده، تحریف‌ها و بدعت‌هاست، نگذاریم فرهنگ امام حسین ـ ع ـ آلوده تحریفات و بدعت‌ها شود.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان فرمودند: متأسفانه عده‌ای به اسم روشنفکر می‌خواهند مراسم‌هایی را برگزار کنند که روح عزاداری در آن نباشد و تنها به بحث‌های تاریخی اکتفا شود. این سرمایه را باید سالم به نسل‌های آینده برسانیم، خوشبختانه خود حماسه حسینی برای جوانان جذابیت دارد و می‌توان با همین جریان امام حسین ـ ع ـ جوانان را در برابر توطئه‌های دشمنان جمع کرد.

برچسب ها :
captcha