دیدار مدیران مدارس علمیه قم با معظم له

دیدار مدیران مدارس علمیه قم با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مدیران مدارس علمیه قم اهمیت نقش مدیران مدارس را در پرورش استعداد طلاب متذکر شدند و فرمودند: برای مقابله با جریان‌های انحرافی باید بیشتر فعالیت کنیم.‌

معظم له در این دیدار با بیان اینکه مدیریت دارای اصولی است، فرمودند: در مدیریت بهره‌گیری از خوف و رجاء لازم است، با محبت و تواضع با طلاب برخورد شود و در عین حال با برخی تخلفات برخورد شود. اگر مسایل را ساده بگیرید کسی به حرف شما گوش نمی‌دهد و اگر خشونت در کار باشد باز هم نتیجه نمی‌دهد.
ایشان افزودند: باید قاطعیت به کار برد، امنیت هم در یک کشور بدون قاطعیت ایجاد نمی‌شود. عدالت و مدیریت بدون قاطعیت امکان‌پذیر نیست، از این رو باید در جای خودش قاطعیت نشان داد و در جای مناسب هم ملاطفت و مهربانی و موازنه را باید حفظ کرد.
معظم له در ادامه متذکر شدند: ما باید طلاب را مسلح به دو سلاح قلم و بیان کنیم تا بتوانند برای جامعه حرفی داشته باشند. در میان طلاب استعدادهای درخشانی برای بیان و قلم وجود دارد و باید اینها را پرورش داد.
ایشان در خصوص تعطیلات حوزه فرمودند: تعطیلات در حوزه زیاد و بدون برنامه است. حداقل در پایه‌های پایین‌تر باید از طرف شورای مدیریت اقدامی صورت گیرد تا تعطیلات به حداقل برسد. درس‌‌های خارج در طول سال به 90 جلسه هم نمی‌رسد یعنی تنها 25 درصد سال فعال هستیم، این در حالی است که علم و دانش آن قدر گسترده شده که رشته‌های تخصصی به وجود آمده، شبهات است. برای مقابله با این شبهات و افکار انحرافی لازم است بیشتر فعالیت کنیم.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به مدیران مدارس علمیه قم تصریح کردند: بدانید کار شما عبادت است و روز قیامت می‌توانید روی آن حساب کنید. اگر یک نفر تحت مسئولیت شما پرورش پیدا کند و در منطقه‌ای تبلیغ کند، تمام ثواب‌ها هم برای او و هم برای شما ثبت می‌شود. خدا را شکر کنید که خداوند این مسئولیت را به دوش شما نهاده است. نعمت کمی نیست، خیلی‌ها دلشان می‌خواهد یک خدمت دینی انجام دهند ولی توفیق آن را پیدا نمی‌کنند.
ایشان در پایان توصیه کردند: نواقص موجود در مدارس را به مدیر حوزه انتقال دهید، زیرا ما کاستی‌های بسیاری داریم

برچسب ها :
captcha